۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۴۹۰۱۳
روحانی اهل تسنن پاکستانی:

اظهارات سخیف مفتی سعودی کاملا شرورانه بود

یک شخصیت مذهبی برجسته و اهل تسنن پاکستان رویکرد سعودی را در راستای تخریب چهره امت اسلامی دانست و تاکید کرد: ایران سرزمین عاشقان پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است و اظهارات سخیف ضدایرانی مفتی اعظم سعودی توطئه علیه اتحاد امت اسلامی است.
سید محمد معصوم حسین نقوی

به گزارش خبرگزاری رسا،'سید محمد معصوم حسین نقوی' رهبر جمعیت علمای پاکستان-شاخه نیازی روز گذشته در جمع مسوولان و فعالان این گروه، اظهارات اخیر عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم وهابی آل سعود علیه ایران را سرزنش کرد و این سخنان سخیف را بخشی از توطئه سعودی ها علیه اتحاد امت اسلامی و تنش میان کشورهای عربی و غیرعربی دانست.

عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم وهابی عربستان اخیر مدعی شده است که ایرانی ها مسلمان نیستند.

وی افزود: تکفیر کردن افراد و یا کشورها و تفاوت قائل شدن میان عرب و عجم، برای اتحاد و هم زیستی مسلمانان بسیار خطرناک است.

این شخصیت مذهبی پاکستان اظهارات مفتی سعودی را اقدام شرورانه، تنش زا و توطئه ای برای تحت تاثیر قرار دادن اتحاد عالم اسلام دانست و گفت: فضای سیاسی منطقه و جهان را نباید با طرح اختلافات فرقه ای و ترویج افکار افراط گرایانه و تکفیر آلوده کرد.

به گزارش ایرنا، رهبر جمعیت علمای پاکستان گفت: ایران مرکز عاشقان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت (ع) است و کشوری است که همراه علیه قدرت های استکباری از جمله آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی ایستاده است.

وی با دفاع از ملاحظات و نگرانی های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مدیریت حج و مسائل مربوط به حرمین شریفین گفت: حاکمان سعودی در کنترل حرمین شریفین و اداره حج به طور کامل درمانده و فاقد صلاحیت هستند.

معصوم حسین نقوی تاکید کرد: شهادت مظلومانه مهمانان خانه خدا در فجایع سقوط جرثقیل و منا، مهر تایید بر بی لیاقتی حاکمان سعودی در مدیریت حج است./982/ب102/د

 

ارسال نظرات