۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۳۷۵
آیت الله نابلسی:

دولت عربستان در توهین به قربانیان حادثه منا تعمد داشت

امام جمعه صیدای لبنان رفتار آل سعود با پیکر قربانیان حادثه منا را تعمدی دانست و از برخورد غیراخلاقی با کشورهای خواستار تحقیق درباره این ماجرا انتقاد کرد.
آیت الله نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: متأسفانه در حالی عید قربان فرارسید که امت اسلامی به دلیل انتشار اندیشه سیاهی که درصدد تسلط بر حال و آینده مسلمانان است، در چالش های سختی قرار دارد.

وی افزود: آل سعود سال گذشته فاجعه بزرگی علیه حجاج در منا رقم زد و در حالی که این سرزمین باید کاملا امن باشد، چنین فاجعه ای را شاهد بودیم.

این عالم لبنانی تأکید کرد: رخداد منا نشان داد که دولت عربستان در توهین به قربانیان حادثه تعمد داشت و رفتار بسیار زننده و غیراخلاقی را با کشورهایی که در پی تحقیق و حق خود بودند از خود به نمایش گذاشت. 

آیت الله نابلسی با اشاره به حمایت گسترده آل سعود از تروریسم اظهار داشت: آل سعود میلیون ها دلار برای انتشار اندیشه سیاه خرج کرده و میلیاردها دلار نیز در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهد. 

وی ادامه داد: میلیادرها دلار از بودجه عربستان هم برای گسترش اختلافات مذهبی و طایفه ای صرف شده و اموال هنگفتی نیز به جنگ علیه ملت یمن و عراق و سوریه هدر می رود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات