۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۴۹۴۳۵

نگرانی رژیم صهیونیستی از آغاز موج جدید عملیات‌های مقاومت

همزمان با نزدیک شدن به اولین سالروز آغاز انتفاضه قدس و عملیات‌های فلسطینیان علیه صهیونیستها، رژیم صهیونیستی از آغاز موج جدید این عملیات‌ها احساس نگرانی می‌کند.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، آلون بن داوید کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی طی مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو به چاپ رسید، مسجد الاقصی و قدس را عامل بروز عملیات های ضد صهیونیستی دانست.

این کارشناس نظامی صهیونیست ابراز داشت: «حملاتی که در سپتامبر 2015 آغاز شد، خطرناک ترین موج عملیات ها و بی سابقه ترین آنها در چند سال گذشته بوده و البته با شدت و ضعف فراوانی همراه شده است.»

بن داوید که ارتباط فراوانی با موسسات نظامی رژیم صهیونیستی دارد، می گوید: «ارتش بیم آن را دارد که با نزدیک شدن زمان اعیاد یهودی، عرصه میدانی دوباره شاهد خشونت میان فلسطینیان و اسرائیلی ها (صهیونیستها) باشد. با گذشت یک سال از آغاز حملات (انتفاضه)، صهیونیستها با 235 مورد اقدام مسلحانه خطرناک رو به رو بوده اند که نیمی از آنها با استفاده از سلاح سرد انجام گرفته و طی آن، چهل نفر نیز جان باخته اند. 300 فلسطینی در اجرای این عملیات ها نقش داشته اند که بیشتر آنان از کرانه باختری و شرق قدس بوده اند. از مجموع این افراد 120 نفر در هنگام اجرای عملیات یا در هنگام بازداشت کشته شدند. در میان مهاجمان، تعداد اندکی از آنها عضو گروه های مسلح شناخته شده بودند.»

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این مقاله آمده است: «برخی اسرائیلی ها نام این موج از عملیات ها را انتفاضه سوم، انتفاضه چاقو یا انتفاضه مهاجمان غیر وابسته به سازمان ها و گروه های فلسطینی می گذارند. این انتفاضه با انتفاضه های قبلی متفاوت است. 75 درصد از عملیات های صورت گرفته علیه ارتش بوده ؛ ولی همان مقداری که علیه شهرک نشینان و غیر نظامیان اسرائیلی (صهیونیست) انجام گرفته، بسیار کشنده بوده است.»/847/ب102/د

ارسال نظرات