۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۴۷۵

رژیم صهیونیستی نگران موج جدید عملیات های مقاومتی

آلون بن داوید، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که با نزدیک شدن به اولین سالروز آغاز عملیات های فلسطینیان علیه اهداف صهیونیستی (انتفاضه) نگرانی نسبت به از سر گیری مجدد این دست از عملیات ها وجود دارد.
انتفاضه

به گزارش خبرگزاری رسا، آلون بن داوید، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با نگارش مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو به چاپ رسید، مسجد الاقصی و قدس را عامل بروز عملیات ها دانست.

این کارشناس نظامی صهیونیست ابراز داشت: «حملاتی که در سپتامبر 2015 آغاز شد، خطرناک ترین موج عملیات ها و بی سابقه ترین آنها در چند سال گذشته بوده و البته با شدت و ضعف فراوانی همراه شده است.»

بن داوید که ارتباط فراوانی با موسسات نظامی رژیم صهیونیستی دارد، می گوید: «ارتش بیم آن را دارد که با نزدیک شدن زمان اعیاد یهودی، عرصه میدانی دوباره شاهد خشونت میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستیی ها باشد. با گذشت یک سال از آغاز حملات (انتفاضه)، رژیم صهیونیستیی ها با 235 مورد اقدام مسلحانه خطرناک رو به رو بوده اند که نیمی از آنها با استفاده از سلاح سرد انجام گرفته و طی آن، چهل نفر نیز جان باخته اند. 300 فلسطینی در اجرای این عملیات ها نقش داشته اند که بیشتر آنان از کرانه باختری و شرق قدس بوده اند. از مجموع این افراد 120 نفر در هنگام اجرای عملیات یا در هنگام بازداشت کشته شدند. در میان مهاجمان، تعداد اندکی از آنها عضو گروه های مسلح شناخته شده بودند.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در مقاله یادشده آمده است: «برخی رژیم صهیونیستیی ها نام این موج از عملیات ها را انتفاضه سوم، انتفاضه چاقو یا انتفاضه مهاجمان غیر وابسته به سازمان ها و گروه های فلسطینی می گذارند. این انتفاضه با انتفاضه های قبلی متفاوت است. 75 درصد از عملیات های صورت گرفته علیه ارتش بوده ؛ ولی همان مقداری که علیه شهرک نشینان و غیر نظامیان رژیم صهیونیستیی انجام گرفته، بسیار کشنده بوده است.»/982/ب102/د

ارسال نظرات