۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۵۰۰۵۰
یکی از علمای بحرین:

اندیشه تروریسم از منابع درسی و منابر نشأت می گیرد

یکی از علمای ارشد شیعه بحرین از برخی حاکمان منطقه به دلیل حمایت و ترویج اندیشه های تکفیری و تروریستی به شدت انتقاد کرد.
آیت الله عبدالله الغریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) قفول این کشور بر لزوم همکاری میان دولت و ملت جهت اجرای اصلاحات جدی و واقعی برای پایان بحران ها تأکید کرد.

وی گفت: پایان بحران هایی که هزینه سنگینی بر جامعه وارد می سازد، مهمترین وسیله برای حمایت از کشور به شمار می آید. برای نظام های صادق و ملت های مخلص یافتن گزینه های مطلوب و توافق بر آنها جهت حمایت از امنیت و ثبات و پیشرفت کشور مساله سختی نیست و بر اساس آن می توانند بر دوران سخت و پیچیده فائق آیند.

این عالم بحرینی افزود: بررسی سیاست ها و یافتن راه حل ها از مهمترین نیازهای امروزه به شمار می آید. زبان عشق و تسامح و استقبال از دیگران توانایی غلبه بر همه سختی ها و پیچیدگی ها را دارد و زمینه های نجات کشور را فراهم می کند. 

آیت الله غریفی، راه حل های ریشه ای را سبب طولانی مدت و راه حل های سطحی را سرشار از نقص و مقدمه ای برای آغاز بحران های جدید عنوان کرد و اظهار داشت: هر چه تلاش ها خالصانه و صادقانه صورت گیرد راه حل های ارائه شده نیز موفقیت و ثبات بیشتری خواهند داشت.

وی از گروه های تکفیری و حامیان آنها به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: متأسفانه حاملان اسلام دروغین در حال ارائه چهره زشت و مخدوشی از اسلام به جهانیان هستند و اسلام تندروی، خشونت، تروریسم، فتنه، کینه، نزاع، رعب، ذبح و خون را معرفی می کنند.

امام جمعه قفول، حامیان تروریسم را در توهین به اسلام و مسلمانان شریک دانست و تصریح کرد: اندیشه تروریسم از منابع درسی و رسانه ها و منابر نشأت گرفت تا امروزه شاهد توهین به اسلام باشیم. خاستگاه گروه های تکفیری و تروریستی عامل فعال شدن این گروه ها به شمار می آیند.

آیت الله غریفی افزود: سیاست های فاسد در برخی کشورهای مسلمان از مهمترین عوامل تشکیل گروه های تروریستی و تندر محسوب می شود. این نظام ها اگر سیاست های خود را بر اساس مبارزه با تروریسم بنا کنند، توانایی دفاع ا ز کشورهای خود در برابر تروریسم را خواهند داشت./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات