۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۳۹۹

حمله به مسلمانان آمریکا در بالاترین حد خود پس از 11 سپتامبر قرار دارد

تحقیقات محققان دانشگاه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو نشان می دهد که حملات اسلام هراسانه علیه مسلمانان آمریکایی در طول سال 2015 میلادی 78 درصد افزایش داشته است.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری tampabay، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد که حملات اسلام هراسانه به مسلمانان در آمریکا در بالاترین حد خود پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی قرار دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند که وقوع حملات تروریستی در ایالات متحده و کشورهای دیگر و اظهارات اسلام هراسانه نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در افزایش حمله به مسلمانان این کشور سهم عمده ای داشته اند.

حملات به مسلمانان آمریکایی شامل به آتش کشاندن مساجد و ساختمان های متعلق به آنان، توهین، تیراندازی و تهدید به انجام عمل خشونت آمیز می شود.

از سوی دیگر، تحقیقات محققان دانشگاه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو نشان می دهد که حملات اسلام هراسانه علیه مسلمانان آمریکایی در طول سال 2015 میلادی 78 درصد افزایش داشته است.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که افزایش حملات علیه مسلمانان آمریکا تنها به دلیل وقوع حملات تروریستی در اروپا و ایالات متحده نیست و اظهارات برخی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مانند دونالد ترامپ که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود نیز در این افزایش تاثیر چشمگیری دارد.

برایان لوین، مدیر مرکز مطالعات افراط گرایی و حملات ناشی از تنفر در شهر سن برناردینو در این ارتباط می گوید: اظهارات کلیشه ای و تحقیرآمیز علیه مسلمانان به بخشی از گفتمان سیاسی آمریکا تبدیل شده است.  

یک مطالعه جدید که به وسیله گروهی موسوم به Levin و بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده به وسیله پلیس در 20 ایالت آمریکا صورت گرفته نیز نشان می دهد که در سال 2015 میلادی حدود 260 حمله به مسلمانان آمریکایی صورت گرفته است./990/ب903/د

هادی رضازاده
ارسال نظرات