۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۴۲۲
شیخ نعیم قاسم:

محور مقاومت در سوریه در موقعیت پیشروی قرار دارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دستاوردهای جنگ 33 روزه تصریح کرد که اینکه محور مقاومت امروزه در سوریه در موقعیت پیشروی قرار دارد.
شیخ نعیم قاسم معان دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم تکریم دانش آموزان منطقه بنت جبیل، با اشاره به اینکه برای انتخاب رییس جمهور تنها باید به میشل عون رییس جریان تغییر و اصلاح روی آورد، گفت: دولت های بزرگ جهان و منطقه و شورای امنیت و اتحادیه عرب نمی توانند در راه انتخاب میشل عون سنگ اندازی کنند چرا که دو سال است در برابر این مساله ایستاده اند اما به هدف خود دست نیافتند.

وی تأخیر در انتخاب رییس جمهور را سبب گسترش چالش و ضربه به مصالح عمومی توصیف کرد و افزود: جریان المستقبل به سنگ اندازی در راه انتخاب رییس جمهور پایان دهد چرا که راه حل کاملا مشخص و در راستای مصالح کشور است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: اگر بر انتخاب میشل عون اتفاق نظر حاصل شد ما آمادگی کاملی جهت حضور در پارلمان جهت این انتخاب خواهیم داشت. امیدواریم این مساله به سرعت اتفاق بیفتد زیرا انتخاب رییس جمهور سبب پویا شدن دولت و پارلمان می شود.

شیخ نعیم قاسم از کشف شبکه تروریستی در منطقه نبطیه، بقاع و زحله لبنان استقبال کرد و ادامه داد: کشف این شبکه سبب جلوگیری از اجرای توطئه بزرگی علیه لبنان شد و از همه نیروهای امنیتی تقدیر و تشکر می کنیم.

وی درباره پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه گفت: این پیروزی بر خلاف میل و اراده کینه توزان، یک پیروزی بسیار بزرگی به شمار می آید که نقشه مدیترانه مقاوم را تأسیس کرد.

معاون دبیرکل حزب الله از شکست معادله تأسیس منطقه جدید مورد نظر آمریکا، بازدارندگی رژیم صهیونیستی و از بین بردن قدرت تجاوز این رژیم، پیروزی مقاومت در خطرناک ترین و سنگین ترین جنگ علیه لبنان، پایداری مقاومت از دروازه سوریه و کشف رابطه صهیونیستی ـ تکفیری ـ سعودی به عنوان دستاوردهای این جنگ نام برد.

شیخ نعیم قاسم درباره آتش بس در سوریه اظهار داشت: هم اکنون زمان مناسبی برای تفکر جهانیان و رسیدن به راه حل در سوریه است به ویژه اینکه محور مقاومت امروزه در سوریه در موقعیت پیشروی قرار دارد و جان کری وزیر امور خارجه نیز به این مساله اذعان کرده است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات