۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۴۷۵
سفیر لبنان:

جرج جرداق عاشق منش و شخصیت انسانی امام علی بود

سفیر لبنان در ایران، جرج جرداق را عاشق منش و شخصیت انسانی امام علی (ع) دانست و گفت: عشق و اشتیاق جرج جرداق به سیره اجتماعی، حالات و زندگی آن امام بزرگوار منجر به خلق اثری جاودان و ماندگار و نفیس به نام «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» شد.
فادی حاج علی سفیر لبنان در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فادی حاج علی سفیر لبنان در ایران عصر دیروز 27 شهریورماه در آیین نام گذاری معبری شهری در تهران به نام «جرج جرداق» نویسنده لبنانی، با تبریک عید غدیر از این اقدام جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: در این جلسه از تمامی مسؤولان به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در ارائه پیشنهاد نامیدن خیابان مشرف به سفارت لبنان به نام «جرج جرداق» صمیمانه تشکر می کنم.

وی افزود: ارائه چنین پیشنهادی به منظور بزرگداشت و تقدیر از این شخصیت برجسته لبنانی، گواهی است بر اینکه مسؤولان در ایران دارای رویکرد و نگرشی خاص به مبانی ادبی و فرهنگی هستند.

سفیر لبنان در ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دنیا از موقعیت علمی و فرهنگی بالایی برخوردار است، گفت: همین امر سبب شده که جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه، بلکه در تمامی دنیا از موقعیتی ارزشمند و منزلتی علمی و فرهنگی بالایی برخوردار باشد، که این خود نویدی از شکوفایی روز افزون نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران است.

فادی حاج علی به اشاره به عشق جورج جرداق به امام علی(ع) اظهار داشت: این متفکر و نویسنده لبنانی عاشق منش و شخصیت انسانی امام علی (ع) بوده است.

وی ادامه داد:جورج جرداق بیش از دو سوم نهج البلاغه را در زمانی که بیش از 13 سال سن داشته حفظ کرد.

سفیر لبنان در ایران به تالیف کتاب امام علی(ع) جرج جرداق اشاره کرد و اظهار داشت: سرانجام همین اشتیاق ایشان به سیره اجتماعی، حالات و زندگی آن امام بزرگوار منجر به خلق اثری جاودان و ماندگار و نفیس به نام « امام علی(ع) صدای عدالت انسانی » شد که در 5 جلد  منتشر شده و در جمهوری اسلامی ایران هم ترجمه و چاپ شده است./9598/ب202/د

ارسال نظرات