۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۵۰۸۲۵
نشریه حزب حاکم چین:

آمریکا منشا تنش در جهان است

روزنامه ارگانی حزب حاکم چین امروز در مطلبی از آمریکا به عنوان کشوری که منشا تنش در سراسر دنیاست ، یاد کرد.
امریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه ارگانی حزب حاکم چین با نام «مردم» می نویسد که راهبردهای آمریکا بر اساس توسعه طلبی و برتری جویی در جهان تنظیم شده است و این باعث بروز مناقشات در اقصی نقاط دنیا شده است.

این روزنامه برای مثال مداخله جویی های آمریکا در کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی و دریای جنوبی را علت اصلی درگیری ها و ناآرامی ها و بروز مناقشات میان همسایگان دانسته است.

نویسنده نوشته است: نگاهی به راهبردهای مداخله جویانه واشنگتن نشان می دهد که این کشور علاقه مفرطی به برهم زدن ثبات و صلح و ایجاد تنش و منازعه دارد.

نشریه از قول یانگ گوانگ بین استاد دانشگاه خلق پکن آورده است که آمریکا یک تشکل صنعتی و نظامی تشکیل داده است که هدفی جز تخریب ندارد و سیاست های زیربنایی این کشور را منهدم کرده و به شکل گلچین کردن به دنبال درگیری و تنش و راه اندازی شورش و ناآرامی و جنگ است.

مردم ادامه می دهد که ارزش های دروغین دمکراسی و آزادی در آمریکا برای دنیا گران تمام شده است و البته نتوانسته است وضعیت مردم همان کشور را نیز بهبود بخشد و وضعیت در آمریکا روز به روز بدتر می شود.

به نوشته این روزنامه چینی، غول سرمایه داری جهان بیش از حد به بحران آفرینی اشتیاق نشان می دهد تا بتواند سیاست های برتری جویانه خود را به پیش برده و بر مناطق مختلف تسلط داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مردم تصریح می کند که آمریکا نه تنها محافظ صلح و امنیت و ثبات نیست بلکه بزرگترین عامل برهم زننده نظم موجود در دنیا به حساب می آید.

نشریه می افزاید که آمریکا می خواهد با قدرت برتر دلار خود و حفظ آن و همچنین توسعه نظامی و اجرای سیاست های درگیری ایجاد کننده، همچنان برهم زننده نظم موجود باشد تا فقط منافع آن کشور را تامین کند و در این راستا از ایجاد مناقشه و بحران در سراسر جهان ابایی ندارد./982/ب102/د

ارسال نظرات