۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۱۰۹۶
کمیته پارلمانی آمریکا:

ربط دادن تمامی مسلمانان به تروریسم اشتباه است

یکی از اعضای برجسته کمیته پارلمانی آمریکا برای بررسی تاثیرات حضور آمریکا در افغانستان و عراق در سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور تاکید کرد که ربط دادن تمامی مسلمانان دنیا به مساله تروریسم اشتباه است.
جیمز جفری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در ترکیه و عراق در سخنانی در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ربط دادن تمامی مسلمانان به تروریسم اشتباه است.

این سیاستمدار آمریکایی افزود: ما نمی توانیم تعمیم داده و تمامی مسلمانان را به تروریسم مربوط سازیم. مسلمانان متحدان فعلی یا بالقوه ما هستند و نمی توانیم بدون آنان به پیروزی برسیم.

جیمز جفری که در حال حاضر مدیریت یک اندیشکده آمریکایی را بر عهده داشته و به عنوان تحلیلگر فعالیت می کند این سخنان را در جلسه ای که کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان برگزار کرده بود، بیان کرد.    

سیاستمداران و متخصصان امور جنگی به دعوت کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا در این جلسه حضور داشته و ارزیابی خود را از موفقیت یا شکست حضور نظامی آمریکا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان اعلام کردند.

برایان مایکل جنکینز، مشاور رییس اندیشکده RAND Corporation نیز در همین ارتباط تاکید کرد که 15 سال حضور آمریکا در کشورهای افغانستان و عراق نتوانسته به نابودی تروریسم و پیروزی چشمگیر نظامی منجر شود.

جنکینز خاطرنشان کرد که اکثریت مسلمانان دنیا دید منفی نسبت به تروریست ها دارند هر چند که به ادعای وی اقلیت قابل توجهی نیز از دیدگاه های القاعده و به تازگی داعش حمایت می کنند./990/ب903/د

ارسال نظرات