۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۵۱۱۴۰

افزایش 122 درصدی حملات اسلام‎هراسانه در کالیفرنیا

نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد که حملات اسلام هراسانه در ایالت کالیفرنیا از سال 2014 تا 2015 میلادی 122 درصد افزایش داشته است.
بنر حاوی عبارات اسلام هراسانه در آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری nbc bay area، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که حملات اسلام هراسانه در ایالت کالیفرنیای این کشور در فاصله زمانی 2014 تا 2015 میلادی 122 درصد افزایش داشته است.

این گزارش آماری که به وسیله مرکز مطالعات نفرت و افراط گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا تهیه شده نشان می دهد که در سال 2015 میلادی 40 حمله اسلام هراسانه به مسلمانان ایالت کالیفرنیا صورت گرفته است؛ این آمار در سال 2014 میلادی 18 مورد بوده است.

گزارش دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در ادامه خاطرنشان می کند که این افزایش چشمگیر در تعداد حملات به مسلمانان کالیفرنیا به دلیل وقوع حمله تروریستی صورت گرفته در ماه دسامبر 2015 میلادی در شهر سن برناردینو بوده که در جریان آن 14 نفر کشته شده و 22 تن دیگر نیز زخمی شدند.

برایان لوین، مدیر اجرایی مرکز مطالعات نفرت و افراط گرایی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در این ارتباط می گوید: پس از حمله تروریستی در سن برناردینو ما شاهد یک جهش قابل توجه در حملات صورت گرفته علیه مسلمانان در چند روز پس از این حادثه هستیم. 

گزارش این مرکز مطالعاتی همچنین تاکید می کند که اظهارات اسلام هراسانه دونالد ترامپ نیز در افزایش حمله به مسلمانان تاثیرگذار بوده است.

بر اساس این گزارش، در روز 7 دسامبر 2015 میلادی و پس از آن که ترامپ ایده ممنوع کردن ورود مسلمانان به ایالات متحده را مطرح کرد محققان شاهد یک افزایش 87.5 درصدی در حمله به مسلمانان در طی تنها پنج روز بوده اند.

کوین گریشام، دستیار مدیر تحقیقات مرکز مطالعات نفرت و افراط گرایی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در این ارتباط می گوید: تحقیقات نشان می دهد که اظهارات رهبران سیاسی می تواند تغییرات چشمگیری در افزایش حملات ناشی از نفرت داشته باشد.

از سوی دیگر، بررسی آمارهای مربوط به حملات اسلام هراسانه در تمامی ایالت های آمریکا نیز نشان می دهد که حمله به مسلمانان در سراسر این کشور در سال 2015 میلادی یک افزایش 78 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است./990/ب903/د

ارسال نظرات