۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۵۱۵۳۴

کویت گذرنامه خدمت نماینده شیعه پارلمان این کشور را مصادره می کند

دولت کویت به دنبال صدور حکم زندان برای یک نماینده شیعه پارلمان این کشور به اتهام انتقاد از سیاست های عربستان ، بحرین و امارات٬ دستور مصادره و لغو اعتبار گذرنامه خدمت وی را صادر کرد.
نماینده شیعه پارلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه کویت با ارسال پیامی به اداره گذرنامه این کشور دستور داد گذرنامه عبدالحمید دشتی، نماینده مجلس الامه این کشور که چند ماه است در سوئیس به سر می برد ٬نامعتبر تلقی کن٬د.

دشتی به اتهام انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه عربستان سعودی و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم بحرین، و در پی فشارهای سیاسی اعمال شده از سوی ریاض به ٢٥ سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

عبدالحمید دشتی پس از اولین حکم دادگاه مبنی بر بازداشت و زندان، از بازگشت به کویت خودداری کرد و هم اکنون در سوئیس به عنوان رییس مجمع حقوق بشر و حمایت از محاکمه عادلانه که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، مشغول فعالیت است.

دشتی تنها نماینده پارلمان کویت است که پس از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به یمن، همواره مقام های ریاض را مورد شدیدترین انتقادات خود قرار داده است به گونه ای که شماری از شخصیت های سلفی کویت خواستار لغو تابعیت وی شدند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دور بعدی پارلمان کویت ماه ژوئیه سال ٢٠١٧ برگزار خواهد شد و دشتی گفته است که بر اساس شرایط و فضای سیاسی حاکم در کویت، مساله بازگشت خود به کشورش را مشخص می کند.

عبدالحمید دشتی به مواضع همسوی خود با حزب الله لبنان و دولت سوریه نیز شهرت دارد و در سفرهای خود به این دو کشور با بشار اسد دیدار و از آرامگاه عماد مغنیه بازدید کرد.

دولت کویت پس از اتخاذ تدابیری علیه این نماینده شیعه، سعی کرد فضای همدلی را به نوعی حفظ کند و ارتباطات کنونی دولت کویت با شیعیان به صورت طبیعی پیش می رود./982/ب102/د

ارسال نظرات