۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۵۲۰۶۰

ونزوئلا خواستار لغو فوری محاصره نوار غزه شد

وزیر خارجه ونزوئلا خواستار لغو فوری محاصره نوار غزه شد و تاکید کرد که جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به امری روزمره و عادی تبدیل شده است.
کودکان غزه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، دیلسی رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در سال 2000 موجب توقف توسعه فلسطین شد و تنها ظرف مدت 3 سال رخ بیکاری به طرز چشمگیری بالا رفت و از 20 درصد به 55 درصد رسید.

وی تاکید کرد که به خاطر کمبود وقت نمی تواند به تمامی جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض حقوق این ملت اشاره کند.

رودریگز اشاره کرد که ونزوئلا خواستار پایان اشغال فلسطین است، زیرا اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین نقض قوانین و معاهدات بین المللی است و موجب پایمال شدن حقوق ملت فلسطین شده است.

وی همچنین تاکید کرد که ونزوئلا خواستار لغو محاصره ظالمانه و غیر قانونی نوار غزه به طور کامل است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزیر ونزوئلایی اظهار داشت: « تا زمانی که رژیم صهیونیستی حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت آنان را پالمال کند، صلح و سازش در خاورمیانه محقق نخواهد شد.

رودریگز خاطر نشان کرد که ونزوئلا از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل و آزاد فلسطین حمایت می کند و بر همین اساس، از سازمان ملل درخواست کرده تا فلسطین را به عنوان عضوی کامل پذیرا باشد./982/ب102/د

 

ارسال نظرات