۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۵۵۷
مقام مذهبی چین:

آماده تبادل نظر با برادران دینی خود در ایران هستیم

یکی از مقامات مذهبی چین با تاکید بر برقراری روابط حسنه میان ادیان، از آمادگی این نهاد مذهبی جهت تبادل نظر و برقراری ارتباط با برادران دینی خود در ایران خبر داد.
چین

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل امور مذهبی و اقلیت های دینی استان «گوانگ دونگ» در جنوب شرق چین در جریان ملاقات روز پنجشنبه «علیرضا سالاریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو یکی از مهمترین اهداف این نهاد مذهبی را ارتقای فرهنگ تفاهم و ایجاد روابط حسنه بین پیروان ادیان مختلف برشمرد.

وی اضافه کرد که به همین خاطر امیدوار است شرایطی فراهم شود تا با برادران ایرانی تبادل نظر زیادی داشته و همکاری خوبی میان طرفین برقرار شود.

«هوانگ» در بخش دیگری از سخنان یادآور شد که در استان گوانگ دونگ 100 هزار نفر مسلمان زندگی می کنند که 36 نفر امام جماعت آموزش دیده در 7 مسجد استان فعالیت دارند.

او همچنین تصریح کرد که دولت چین تاکنون حمایت های خوبی از مساجد به عمل آورده و در زیباسازی آنها کمک کرده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو نیز انتصاب «هوانگ کیانگ» به عنوان مدیرکل امور مذهبی و اقلیت های دینی استان گوانگ دونگ را به وی تبریک گفت و سخنان این مقام مذهبی در خصوص تقویت تفاهم و دوستی بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف را ارزشمند دانست.

«علیرضا سالاریان» اظهار داشت: تعالیم دین مبین اسلام بر صلح، دوستی و پرهیز از افراطی گری و خشونت تاکید دارد و اعمال خشونت و افراط گرایی بنام اسلام مذموم و محکوم است.

وی همچنین بر آمادگی جهت فراهم کردن زمینه تبادل هیات و برقراری ارتباط بیشتر بین مسلمانان چین و ایران تاکید و از پیشنهاد «هوانگ کیانگ» در این زمینه استقبال کرد.

بنابر آمار دولتی، در استان گوانگ دونگ 2 میلیون و 700 هزار نفر از پیروان ادیان و مکاتب مختلف زندگی می کنند که از این تعداد 120 هزار نفر مسلمان هستند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهار مسجد در شهر گوانجو با نام های «ابی وقاص»، «هائو پن»، «هوای شنگ» و «شیائو دونگ یین» وجود دارد.

مسجد هوای شنگ در گوانگجو از قدیمی ترین مساجد کشور چین به حساب می آید که مسلمانان این شهر هر جمعه مراسم نماز جمعه را در آن و مسجد ابی وقاص برگزار می کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات