۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۵۲۶۱۲
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد؛

محو عربستان از نقشه در صورت ادامه سیاست‎های کنونی آل‎سعود

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که اگر آل سعود به این روند ادامه دهد روزی در تاریخ یاد می شود که کشوری به نام عربستان وجود داشت.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده آفاق در بیروت گفت: اوضاع لبنان تا زمانی که همگان با یکدیگر همکاری و تفاهم نداشته باشند، در زمینه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پیشرفت نخواهد کرد. دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان کافی است و باید به خودمان اعتماد کنیم.

وی افزود: گروه ها و شخصیت های سیاسی که راه فتنه و آشوب را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود انتخاب کرده اند مطمئنا به ضررهای این مساله رسیده اند. 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: سیاستمداران دروغگو، دجالان سیاسی به شمار آمده که با مردم به زبان دروغ سخن می گویند و اقدامات اشتباه خود را به عنوان امری مقدس جلوه می دهند. آنان به حمایت از گروه های انحرافی می پردازند اما بدانند که دجالان سیاسی مطمئنا رسوا خواهند شد.

اذعان صهیونیست ها به صداقت سید حسن نصرالله

شیخ نعیم قاسم درباره سخنان صهیونیست ها درباره صداقت سید حسن نصرالله اظهار داشت: این سخنان نشان می دهد که مسیر حزبی که ریاست آن را سید حسن نصرالله برعهده دارد از ابتدا تاکنون تنها با صداقت با مردم صحبت کرده است. به سیاستمداران یادآور می شویم که سیاست ابزاری برای صداقت و اخلاص با مردم محسوب شده و باید به اشتباهات خود اعتراف کنیم.

عضو ارشد مقاومت اسلامی بر لزوم گفت وگو جهت پایان مشکلات در لبنان تأکید کرد و ادامه داد که ثبات امنیتی و تعطیلی فتنه، فعال سازی ارگان های دولتی، آمادگی کامل جهت دفاع از لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، مبارزه با تروریسم تکفیری و تأکید بر معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت از پایه های اصلی فعالیت حزب الله به شمار می آید.

وی درباره خطر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل جنایتکار و اشغالگر و تجاوزگر که همواره تهدید به تخریب و ویرانی می کند در اولویت دغدغه آمریکا قرار دارد. اگر اعراب کوچکترین مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی اعلام می کرد و حداقل دیدار با مقامات این رژیم متوقف می شد و به صورت ظاهری مخالفت خود را با رژیم اعلام می کردند، دستاوردهای خوبی بدست می آمد.

عربستان در خدمت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است
معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: برخی از اینکه عربستان را ابزار تحقق اهداف صهیونیست ها معرفی می کنیم دلخور می شوند. ما به عربستان اتهام نزده و توهین نمی کنیم، اگر سعودی ها به این مساله اعتقاد دارند پس این وصف کاملا متوجه آنان است و اگر واقعا توهینی برای آنان محسوب می شود پس هدف از این دیدارها با مقامات صهیونیستی چیست؟

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: چرا از گفتن اینکه عربستان در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی است ناراحت می شوید در حالی که مسولان سعودی و صهیونیستی به هم دست می دهند، به توافق می رسند، از حمایت مالی و سیاسی مقاومت دریغ می کنند و در کنار رژیم صهیونیستی به تخریب سوریه و یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه می پردازند؟

وی تأکید کرد که بر چه اساسی باید عربستان را پیشگام حل بحران ها در منطقه بدانیم وقتی که به فکر تخریب سوریه و عراق و یمن در راستای اهداف خود است؟

آمریکا درصدد تسلط داعش بر همه منطقه است

این روحانی لبنانی از آل سعود به عنوان دولتی متوهم یاد کرد و گفت: نقص در بودجه، کاهش دارایی این کشور در صندوق بین المللی پول، کاهش حقوق، فروپاشی شرکت های داخلی، گسترش بیکاری و افزایش فقر از نتایج اقدامات خادمانه عربستان برای آمریکا و اسرائیل است. اگر آل سعود به این روند ادامه دهد روزی در تاریخ یاد می شود که کشوری به نام عربستان وجود داشت.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه آمریکا درصدد راه حل سیاسی و نظامی در سوریه نیست، تصریح کرد: آمریکا بر طبل ادامه جنگ در سوریه می دمد چرا که نه پولی در این راه خرج می کند و نه نیروهای خود را بدین منظور به منطقه فرستاده است بلکه تروریست های تکفیری در حال بزرگترین خدمت به پروژه آمریکا هستند.

شیخ نعیم قاسم درباره بمباران مواضع ارتش سوریه در دیرالزور از سوی آمریکا اظهار داشت: آمریکا بر اساس مدارک مستند و موجود به تروریست های داعش اعلام کرد که تا پایان بمباران صبر کرده و سپس حمله کنید تا به تصرف فرودگاه بپردازند تا بر همه منطقه مسلط شود. 

وی در پایان گفت: ما به جنگ با تروریست های تکفیری در سوریه ادامه خواهیم داد حتی اگر نیروهای بیشتری به شهادت رسیده و زمان جنگ طولانی باشد اما اجازه نخواهیم داد سوریه به لقمه ای راحت جهت ضربه زدن به مقاومت مبدل شود./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات