۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۵۳۲۹۶

پیش بینی تحلیلگران بر سازماندهی بیشتر انتفاضه در سال دوم

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که انتفاضه قدس در سال دوم بسیار سازماندهی تر خواهد شد. آن ها پیش بینی کرده اند که موج عملیات های شهادت طلبانه در مرحله کنونی به راه بیفتد.
انتفاضه

به گزراش خبرگزاری رسا، تحلیلگران معتقدند به رغم اینکه عملیات های مقاومتی و درگیری ها با اشغالگران به طور فردی و مردمی صورت می گیرد اما فضای سیاسی و امنیتی هر لحظه مهیای کشیدن شدن عملیات های انفرادی به سمت عملیات های گروهی و سازماندهی شده است.
اولین سالروز انتفاضه قدس بود. در این یک سال عملیات های مقاومتی زیادی به وقوع پیوست که لرزه بر اندام نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست انداخت.

به رغم اینکه وسایل و ابرازهای بکارگرفته شده در عملیات های مقاومتی معمولا ابتدایی بوده اما آثار و پیامدهای زیادی بر جامعه صهیونیستی و حتی محافل نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی داشته استو ثابت کرده که ارتش قادر به مهار و توقف موج گسترده انتفاضه نمی باشد.

اخیرا عملیات های مقاومتی در کرانه باختری شدت  یافته و جوانان فلسطینی در کمتر از یک هفته در آستانه سال تازه عبری 9 عملیات حمله با سلاح سرد را به اجرا گذاشتند که طی آن 5 نظامی صهیونیست زخمی شده و 6 جوان فلسطینی هم به شهادت رسیدند و 3 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این عملیات ها انتفاضه را بار دیگر به اوج بازگرداند و موجب شد تا ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر همانند آغاز انتفاضه در سراسر اراضی اشغالی به حالت آماده باش درآید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برآوردهای محافل اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که عملیات های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس طی روزهای آینده شدت می یابد و موج عملیات های ضد صهیونیستی را نمی توان با ابزارهایی که قبلا بکار گرفته می شد، متوقف کرد.

در همین راستا، ایتان دنغوط ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که  کاهش نسبی عملیات های مقاومتی در قدس و کرانه باختری به هیچ وجه به معنای نزدیک بودن مهار و سرکوب انتفاضه نیست. وی تصریح کرد که عملیات های مقاومتی فلسطینیان هرگز متوقف نخواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات اسرائیلی و فلسطینی قدس اظهار داشت که هرچند عملیات ها و درگیری های کنونی در انتفاضه قدس جنبه فردی و مردمی دارد، اما فضای سیاسی و امنیتی کاملا مهیای کشیده شدن این عملیات ها به سمت عملیات های گروهی و سازماندهی شده می باشد.

علاء ریماوی در گفت وگو با الرساله نت اظهار داشت که تاثیرات وضعیت کنونی در کرانه باختری بر گروه های فلسطینی و ناامنی موجود در شهرهای بزرگ و اصلی کرانه باختری در نهایت به سمت بحرانی تر شدن اوضاع و در نهایت انفجار اوضاع خواهد شد./847/ب102/د

ارسال نظرات