۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۵۳۳۱۴
شیخ الازهر:

تروریسم به اسلام و ادیان الهی خیانت کرده است

شیخ الازهر مصر بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت که تروریسم به اسلام و ادیان الهی خیانت کرده است.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الاهرام، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر که برای شرکت در نشست حکمای شرق و غرب به سوئیس سفر کرده است طی سخنانی در جمع علما و اندیشمندان جهان به بررسی «نقش علما در تحقق صلح جهانی» پرداخت و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

وی دین و اقدامات تروریستی را نقیض یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: برخی در حالی درپی ایجاد ارتباط بین تروریسم و اسلام هستند که هیچ گاه این دو با یکدیگر جمع نمی‎شوند.

شیخ الازهر افزود: جریان های تروریستی با نام اسلام به جنایت علیه بشریت می‎پردازند که این اقدامات آنان خیانت آشکار به اسلام اصیل است. اعضای جریان‎های تروریستی به خود و دینشان خیانت کرده‎اند.

وی از آمادگی الازهر برای همکاری با شورای حکمای مسلمین که قرار است همایشی را در ماه جاری در شهر ابوظبی برگزار کند، خبر داد و اظهار داشت: نشست‎های حکما و اندیشمندان کشورهای شرقی و غربی که سال آینده در مصر با حضور پاپ فرانسیس اول برگزار می‎شود، نتایج بسیار مفیدی را برای جهانیان درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تروریسم با هر اسم و لقبی که باشد اسلام حقیقی و صحیح را درک نکرده، خدا، پیامبر و قرآن را به فراموشی سپرده است. تروریسم در دوران کنونی به وسیله‎ای برای زیادی خواهی کشورهای استعمارگر تبدیل شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات