۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۵۴۲۷۹

مسجد «شانگهای»؛ گنجینه‌ای از قرآن و کتب دینی

کتابخانه مسجد انجمن اسلامی چین در قلب «شانگهای»، حاوی بیش از صدهزار کتاب دینی و قرآنی و منابع اسلامی برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم اسلامی است.
مسجد چین

به گزارش خبرگزاری رسا، شهر «شانگهای» به پایتخت اقتصادی چین معروف است و مسجد انجمن اسلامی چین در این شهر منبری برای اعتلای پرچم اسلام در این سرزمین چند فرهنگی و هویتی است.

این مسجد با مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع، دارای یک گنبد طلایی و گلدسته‌ای بلند به طول 26 متر است که ساختمان انجمن اسلامی چین آن را احاطه می‌کند و پشت آن یک پارک بزرگ قرار دارد که در اعیاد و مناسبت‌های مختلف و گاهی هم برای نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین یک نمازخانه ویژه بانوان نیز در این مسجد وجود دارد و آیات‌ قرآنی خطاطی‌شده بر روی قطعه‌های چوب زینت‌بخش این مکان عبادی است.

بنابراین گزارش، در طبقه بالای مسجد، کتابخانه بزرگی قرار دارد که حاوی بیش از صدهزار کتاب دینی، قرآنی و همچنین منابع اسلامی برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم اسلامی است و در این کتابخانه همچنین، آرشیوی از نوارهای کاست و ویدیویی برای آموزش تعالیم اسلام، احکام دینی و فقهی و سنت پیامبر(ص) نگهداری می‌شود.

«موسی جان»، مدیر انجمن اسلامی چین در این باره می‌گوید: مسجدی که بیش از 90 سال از تاریخ ساخت آن می‌گذرد، نقش بزرگی در آگاهی‌بخشی دینی در مسائل اسلامی، بررسی مشکلات اجتماعی مسلمانان و ارائه آن‌ها به مسؤولان دولت چین داشته است، مسجد شهر شانگهای همچنین فعالیت‌های فرهنگی زیادی را به مسلمانان ارائه می‌دهد و شش کارمند و 20 امام جماعت در این مسجد فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد:  انجمن اسلامی چین به 89 هزار مسلمان شانگهای و 10 هزار مسلمان خارج از این شهر خدمات ارائه می‌دهد و این امر از طریق 8 مسجد مناطق مختلف این شهر صورت می‌گیرد. موسی جان در ادامه بر ضرورت تعامل بیشتر مسلمانان قاره آسیا با مسلمانان منطقه خاورمیانه و دیدارهای مختلف با یکدیگر تأکید کرد.

به نوشته ایکنا، رییس انجمن اسلامی چین در ادامه گفت: هر جمعه و همچنین در روزهای ماه رمضان، مسلمانان زیادی به هشت مساجد شانگهای می‌آیند و نماز را در آنجا به جا می‌آورند. همچنین خطبا و امامان جمعه چین، در خطبه‌های نماز جمعه در مورد قواعد و آموزه‌های دین اسلام صحبت می‌کنند و از دانشجویان جهت توضیح و شرح مسائل دینی با گرمی استقبال می‌کنند.

وی افزود: ائمه جماعات و خطبای مساجد شانگهای همچنین آموزه‌های راستين اسلام را برای غیرمسلمانان توضیح می‌دهند، این در حالی است که تروریسم با نام اسلام به بسیاری از کشورهای مختلف گسترش یافته است.

موسی جان بیان کرد: من و تمامی مسلمانان چین برای ارائه آموزه‌های صحیح دین اسلام به جهان و همچنین رفتار مناسب با پیروان ادیان مختلف در شانگهای تلاش می‌کنیم./847/ب102/د

ارسال نظرات