۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۸۲۹
نماینده آیت الله سیستانی:

برخی عزاداری ها موجب وهن مذهب می شوند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا از برخی عزاداری ها به شدت انتقاد کرد و آنها را موجب وهن مذهب دانست.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت الجالیه، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، طی سخنانی در جمع شیعیان شهر مالمو سوئد با اشاره به سیره امیر المومنین علی (ع) پیرامون تقسیم بیت المال و رعایت حق امانت داری خاطرنشان کرد: برخی ادعای دوستی و عشق به امام علی (ع) و ائمه معصوم (ع) را دارند ولی نسبت به رعایت حق دیگران بی تفاوت هستند.

وی از افراط و تفریط در پخش نذری در مجالس امام حسین (ع) انتقاد کرد و افزود: صاحبان مجالس عزاداری که عادت دارند در مراسم‎هایشان غذای نذری توزیع کنند باید توجه داشته باشند که بر خلاف دستورات اسلامی رفتار و اسراف نکنند.

حجت الاسلام کشمیری تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی بارها اعلام کرده است که هر انسانی بابت افراط و تفریط در امور زندگی در آخرت مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. صاحبان غذاهای نذری خوب است که از توزیع غذای غیر ضروری دست بردارند و به نیازمندان عراقی کمک کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش در جواب سوالی که از حکم قمه زنی، زنجیرزنی و دمام پرسیده بود، گفت: ما بارها اعلام کرده‎ایم که مکلف در چنین مسائلی باید از مرجع خودش تقلید کند و کسانی که مقلد حضرت آیت الله سیستانی هستند بدانند که این مرجع در این رابطه هیچ گونه پاسخی به طور مطلقا نداده است اما متاسفانه شاهد برخی از بدعت‎ها مانند زخمی کردن بدن با شیشه، خزیدن بر روی زمین، راه رفتن بر روی آتش، سینه زنی‎ها که هیچ چیزی جز موسیقی از آن فهمیده نمی‎شود و حرکت‎هایی مشابه رقص هستیم که وهن مذهب به شمار می آیند.

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: این گونه بدعت‎‌ها بر خلاف دستورات اسلامی، شرع و دین است و موجب تمسخر دیگران می‎شود به طوری که ما را به چشم انسان‎های جاهل و خرافه پرست می بینند./994/ب902/د

ارسال نظرات