۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۹۸۱
رای الیوم:

جنایت صنعا سعودی‌ها را مقابل چالش‌های سخت قرار داده است

حمله خونین جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به یک مراسم ترحیم در صنعا، این رژیم را در مواجهه با چالش‌های دشواری قرار داده است. ولیعهد سعودی اعلام کرده است نیروهای عربستانی در آماده‌باش کامل قرار دادند.
عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، رای الیوم نوشت: در پی حمله جنایتکارانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صنعا، جنبش «انصارالله» یمن به عربستان سعودی هشدار داد که منتظر پاسخ دردناکی باشد.

هم‌زمان، «علی عبدالله صالح» رییس‌جمهور سابق یمن، که با انصارالله ائتلاف کرده است از طرفدارانش در یمن خواست در مرزها با عربستان بجنگند.

در واکنش به این تهدیدهای جدی نیروهای یمنی، شاهزاده «محمد بن‌نایف» ولیعهد سعودی اعلام کرد که نیروهای عربستان سعودی در آمادگی کامل برای مقابله با تمامی چالش‌هایی است که امنیت و ثبات این کشور را هدف قرار می‌دهند.

بن‌نایف این مطلب را روز دوشنبه در دیدار با مسوولان ارشد وزارت کشور و فرماندهان امنیتی در دفترش در مقر این وزارتخانه مطرح کرد.

طی روزهای اخیر، تحولات نگران کننده در یمن به سرعت در حال روی دادن است به‌گونه که امیدها برای برقراری صلح در این کشور جنگ‌زده را در معرض خطر قرار داده؛ عربستان سعودی نیز در پی اذعان به مسوولیتش در بمبارات مراسم ترحیمی در صنعا، که دست‌کم 150 کشته و بیش از 550 زخمی برجای گذاشته است، با گزینه‌های دشواری روبه‌رو است.

به نوشته تسنیم، دو روز پس از جنایت خونین ائتلاف متجاوز سعودی به صنعا، ریاض مدعی شد که نیروهای انصارالله ناوشکن‌ آمریکایی را در سواحل «حدیده» هدف حملات موشکی قرار دادند؛ ادعایی که ارتش یمن آن را تکذیب و تأکید کرد: این اخبار، «نادرست و عاری از صحت» است.

این ادعا چند روز پس از اقدام ارتش یمن در منهدم کردن یک کشتی جنگی متجاوز آمریکایی که در اجاره امارات بود،‌ مطرح می‌شود.

بامداد دیروز نیز ارتش سعودی، اعلام کرد نیروهای یمنی پایگاه هوایی ملک فهد در طائف را با موشک بالستیک هدف قرار داده و خسارت‌هایی را به آن وارد کردند./982/ب102/د

 

ارسال نظرات