۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۴۹۹۰

مراسم عاشورای حسینی در جنوب لبنان

شهرک‌ها و مناطق مختلف جنوب لبنان با برگزاری راهپیمایی‌های عاشورایی با سید و سالار شهیدان تجدید بیعت کرده و با خواندن نوحه‌های کربلایی سوگواری می‌کنند.
لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن روز عاشورا ساکنان شهرک‌ها و مناطق مختلف جنوب لبنان نیز در مراسم خاص این روز شرکت می‌کنند.

پایگاه خبری «العهد» در گزارشی از مراسم این روز تاکید می‌کند، راهپیمایی‌های عاشورایی مهمترین و بارزترین رسمی است که در میان اهالی این شهرک‌ها اجرا می‌شود.

در «صیر غربی» اهالی این شهرک با شرکت در این راهپیمایی ضمن بزرگداشت واقعه کربلا، با «ابا عبدالله الحسین»(ع) تجدید بیعت می‌کنند.

در شهرک «القصیبه» اهالی راهپیمایی شبانه‌ای برگزار کرده و طی آن با حمل نمادی از پیکر شهید در خیابان‌های این شهرک به سوگواری و خواندن نوحه‌های کربلایی می‌پردازند.

در شهرک «حاروف» نیز در راهپیمایی شبانگاه اهالی، خانواده‌های شهدا تصاویر فرزندان خود را در دست می‌گیرند که جان خود را این راه تقدیم کردند.

در «السکسکیة» پس از مشارکت در مجلس سوگواری حسینی، راهپیمایی عاشورایی با خواندن نوحه‌های عاشورایی برگزار می‌شود.

در «الغسانیة» در مجلس سوگوارای که برگزار شده، نمادی از پیکر شیرخواره کربلا مشاهده می‌شود.

در«حسینه الحسینی» شهرک کفرحتی شیخ «محمد نعمه» در رثای مناقب اهل بیت در کربلا روضه خوانی می‌کند.

در شهرک‌های النجاریة، ملیخ و زوطر شرقی نیز مجالس سوگواری و عزاداری حسینی از سوی اهالی برگزار می‌شود.

این درحالی است که اهالی شهرک «کفرتبنیت» پس از عزدارای در خیابان‌های شهرک مراسم را با حضور برسر مزار شهدا شهرک و خواندن فاتحه برای شادی روح آنها و زیارت امام حسین(ع) به پایان می‌رسانند.

به نوشته فارس، اهالی دو شهرک حبوش و عدشیت نیز ضمن مشارک در راهپیمایی‌های عاشورایی، با خواندن نوحه‌های کربلایی در سوگ مصایب اهل بیت در روز عاشورا اشک ماتم می‌ریزند.

در شهرک «عبا» نیز اهالی شهرک جهت تجدید بیعت با سرور آزادگان جهان در راهمپیمایی عاشورایی شرکت می‌کنند که صف اول آن را خانواده‌های شهدا درحالی‌که تصویر شهدای خود را در دست دارند، تشکیل می‌دهند./982/ب102/د

 

ارسال نظرات