۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۱۹۱

آغاز کنفرانس مشترک علمای مسلمان و مسیحی برای بررسی "رحمانیت" خداوند

علمای مسلمان و مسیحی به منظور بررسی لقب "رحمان" که یکی از القاب خداوند است در شهر رم، پایتخت ایتالیا دور یکدیگر جمع شده اند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری ansamed، کنفرانس بین المللی "رحمان، مطالعات مسلمانان و مسیحیان در بخشندگی خداوند" با حضور علمای مسلمان و مسیحی از امروز و به مدت سه روز در شهر رم، پایتخت ایتالیا آغاز به کار کرد.

این کنفرانس بین المللی به همت مرکز مطالعات عربی-اسلامی انستیتو Pontifical ایتالیا و به منظور بررسی لقب "رحمان" که یکی از القاب خداوند متعال است، برگزار می شود.

محل برگزاری کنفرانس دانشگاه Pontifical Urban اعلام شده و دانشجویان و اساتید دانشگاه می توانند در آن شرکت کنند.

کاردینال والتر کاسپر و پروفسور محند خورشید از دانشگاه مونستر آلمان سخنرانان مراسم آغازین این کنفرانس بین المللی می باشند.

کنفرانس بین المللی "رحمان، مطالعات مسلمانان و مسیحیان در بخشندگی خداوند" تا روز 15 اکتبر میلادی ادامه می یابد و مجموعه ای از کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مسیحی و مسلمان و متخصصان امور مذهبی از دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در طول این سه روز برگزار می شود.

بررسی مفهوم رحمانیت خداوند از دیدگاه علوم الهی و اخلاق اجتماعی از جمله برنامه های این کارگاه های آموزشی است که قرار است میشائیل لوئیس فیتزجرالد، رییس سابق شورای گفت و گو میان ادیان در انستیتو  Pontifical نیز در آنها شرکت کند./990/ب903/د

رضازاده
ارسال نظرات