۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۵۵۴۸۸

تظاهرات هزاران اردنی در اعتراض به توافقنامه گازی با رژیم صهیونیستی

هزاران شهروند اردنی ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات گسترده ای را از مقابل مسجد حسینی در امان ـ پایتخت اردن ـ در اعتراض به امضای توافقنامه گازی با رژیم صهیونیستی برگزار کرده و خواستار لغو هرچه سریع تر این توافقنامه و توقف هرگونه اقدام و تحرک در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.
اردن

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت کنندگان در این تظاهرات که به همت کمیته ملی مقابله با توافقنامه گازی با رژیم صهیونیستی برگزار شد، با سردادن شعارهایی ضمن محکوم کردن این توافقنامه، تاکید کردند که امضای چنین توافقنامه ای یعنی حمایت از رژیم اشغالگری که هر روزه جنایت های تازه ای را علیه فلسطین و مقدسات آن مرتکب می شود.

از جمله شعارهایی که تظاهرات کنندگان سر می دادند می توان به این شعارها اشاره کرد: "ملت خواهان عزت و کرامت ملی است"، " خرید گاز از دشمن مایه ننگ است"، " ملت خواهان لغو توافقنامه است" و " امان صدای اعتراضت را بلند کن، ما گاز رژیم اشغالگر را نمی خواهیم".

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار بازخواست و محاکمه امضا کنندگان این توافقنامه با رژیم صهیونیستی شده و تاکید کردند که امضای چنین توافقنامه ای بی احترامی به خون شهدای اردنی و فلسطینی و نقض سیادت اردن از طریق تکیه بر دشمن صهیونیستی است.

اردن و رژیم صهیونیستی اواخر ماه گذشته توافقنامه ای را به امضا رساندند که به موجب آن امان قرار است تا 15 سال آینده 45 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به ارزش 10 میلیارد دلار از میدان گازی لفیتان در سواحل فلسطین اشغالی خریداری کند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت ملی برق اردن در بیانیه ای گفته بود که به موجب توافقنامه به امضا رسیده با شرکت آمریکایی "نوبل انرژی" 40 درصد از نیاز گاز طبیعی اردن تامین خواهد شد.

مناف مجلی رئی کمیته حمایت از وطن و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی گفته بود که این توافقنامه غیر قانونی و مخالف قانون اساسی اردن است.

گفتنی است که اردنی ها طی دو سال گذشته بارها با برپایی تظاهرات هایی گسترده مخالفت خود با واردات گاز از رژیم صهیونیستی را اعلام کرده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات