۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۸۹۵

راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در مسیر زائران اربعین

شورای عالی قرآن عراق همزمان با نزدیک‌شدن اربعین حسینی و حرکت میلیونی زائران به سوی کربلای معلی، ایستگاه‌های قرآنی را در مسیر زائران اربعین در 12 استان این کشور راه‌اندازی می‌کند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، قرار است امسال در مسیر پیاده روی اربعین، ایستگاه های قرآنی برای زوار امام حسین (ع) برپا شود.

امیر کعبی رییس کمیته مرکزی طرح ایستگاه‌های قرآنی در این باره گفت: این کمیته از سوی شورای عالی قرآن عراق تشکیل شده و مطالعات ویژه‌ای برای انتخاب اماکن راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین حسینی انجام داده است.

بنابراین گزارش، طی بررسی‌های انجام گرفته از سوی این کمیته، ایستگاه‌های مرکزی قرآنی در جنوب، شرق و شمال استان کربلای معلا و در 12 استان بصره، ذی‌قار، میسان، واسط، مثنی، دیوانیه، نجف اشرف، بابل، بغداد، صلاح‌الدین، دیالی و کربلا راه‌اندازی می‌شود و همچنین 80 ایستگاه‌ فرعی وابسته به این ایستگاه‌های مرکزی نیز فعالیت خواهند داشت.

الکعبی افزود: نظارت بر این ایستگاه‌ها از سوی شورای عالی قرآن عراق بر اساس رویکردی یکپارچه و با مشارکت دارالقرآن‌ها، مؤسسات و اتحادیه انجمن‌های قرآنی موجود در این استان‌ها انجام می‌گیرد.

در همین راستا، هر کدام از این ایستگاه‌ها به مدت 10 روز برپا می‌شوند و فعالیت‌هایی همچون تصحیح قرائت سوره فاتحه، اخلاص، ذکرهای واجب در نماز، برگزاری محافل و تلاوت قرآن، گفتن اذان و قرائت ادعیه و زیارت‌های مختلف در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

به نوشته ایکنا، شورای عالی قرآن کریم با هدف پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در عراق و افزایش همکاری و هماهنگی میان مؤسسات قرآنی وابسته به عتبات عالیات این کشور تأسیس شده است.

همچنین، این شورا یک نهاد مرکزی است که با هدف تقویت و تحکیم کار قرآنی مشترک، نماینده عتبات عالیات و زیارتگاه‌های شیعی عراق در تمامی فعالیت‌های قرآنی، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن خواهد بود و بیانیه تأسیس شورای عالی قرآنی عراق به امضای مسؤولان دارالقرآن‌های وابسته به آستان‌های مقدس علوی، عباسی، حسینی، کاظمین، عسکرین و مسؤولان دارالقرآن‌های مسجد کوفه و مراکز علوم قرآنی فعال در زیارتگاه‌های شیعی رسیده است./847/ب102/د

ارسال نظرات