۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۵۷۶۰۷
اردوغان:

به رخدادهای اطرافمان بی تفاوت نخواهیم بود

رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت: نمی توانیم آنچه را که در اطرافمان، به ویژه در سوریه و عراق اتفاق می افتد، نادیده بگیریم.
رجب طیب اردوغان


به گزارش خبرگزاری رسا، "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه در نشست رؤسای شوراهای محلی، گفت: "نمی توانیم منتظر باشیم و مقابل عملیات تروریستی که از طریق مرزهای سوریه به ما می رسد، ساکت بمانیم."

اردوغان افزود: "نیروهای ما جرابلس را پاکسازی کرده اند و اهالی ان بدان بازگشته اند. وارد شهر دابق شدیم و داعش را از آن بیرون راندیم؛ اکنون نیز با اراده کامل به مقابله با آن ادامه می دهیم."

رییس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود:"ما با اهالی حلب روابطی تاریخی، فرهنگی و برادارنه داریم و این وظیفه ماست که از آنها محافظت کنیم. ما برای حمایت از اهالی حلب، از هیچ طرفی دستور نمی گیریم."

او مدعی شد: "هرگونه عملیات گسترده در حلب، به مفهوم سرازیر شدن تعداد هرچه بیشتر پناهجویان به "غازی انتاپ" ترکیه است. ما به مبارزه خود با تروریسم، در داخل و خارج از مرزهای خود ادامه خواهیم داد. نمی توانیم آنچه را که در اطرافمان، به ویژه در سوریه و عراق اتفاق می افتد، نادیده بگیریم؛ ما به خاک سوریه طمع نداریم و تنها از دیدگاه انسان دوستانه در خصوص آن فعالیت می کنیم. برخی از برادران سوری ما در معرض قتل و کشتار هستند و ما نمی توانیم در حمایت آنها دست بسته بنشینیم."/982/ب102/د

ارسال نظرات