۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۶۱۷

روز ملی درهای باز مساجد در استرالیا

مساجد استرالیا روز شنبه، ۸ آبان ماه میزبان مراسم روز ملی درهای باز با هدف تشویق مردم استرالیا به بازدید از مساجد خواهد بود.
مسلمانان استرالیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که بیشتر مردم استرالیا در طول عمر خود پای‌شان به مسجد باز نمی‌شود و با تبلیغات رسانه‌ای غلط روزبه‌روز بر واکنش‌های اسلام‌ستیزانه آن‌ها افزوده می‌شود، مراسم روز ملی درهای باز از تمام مردم این کشور دعوت می‌کند تا با شرکت در این مراسم و حضور در مساجد با  مسلمانان و و اعتقادات و اندیشه‌های آنان آشنا شوند.

این مراسم بخشی از جشن‌های سالیانه «هفته اتحاد» است که مردم استرالیا را تشویق به میزبانی برنامه‌های بین ادیانی و فرهنگی می‌کند.

به نوشته ایکنا، «بریت هالف»، یکی از کشیش‌های سیدنی که پنج سال پیش با عبدل سلیه، مدیر مسجد «مینتو» رابطه دوستی برقرار کرد، در مورد اولین بازدید خود از مسجد گفت: اولین بار مانند همه استرالیایی‌ها ترسیده بودم و مسجد برایم مکان عجیبی به نظر می‌رسید.

وی افزود: اکنون که مسلمانان را شناخته‌ام همه استرالیایی‌ها را به بازدید از مساجد تشویق می‌کنم زیرا آشنایی با مسلمانان پیش‌داوری‌های غلط و ترس از آن‌ها را از بین می‌برد.

اسلام چهارمین دین بزرگ در استرالیا، پس از مسیحیت و بی‌دینی و بودایی‌گرایی است. جمعیت مسلمانان استرالیا حدود ۵۰۰ هزار تن است./982/ب102/د

ارسال نظرات