۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۵۷۸۳۹

حکم دادگاه استیناف کویت درباره نامزدی مجدد نماینده شیعه

دادگاه کویت با رد دادخواست ارائه شده از سوی دولت این کشور، به نفع نماینده شیعه پارلمان رای داد تا وی بتواند در انتخابات مجلس که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد شرکت کند.
کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه کویت سه روز پیش در حکمی اولیه، عبدالحمید الدشتی که به مواضع ضد سعودی خود شهرت دارد را مجاز به شرکت در انتخابات دانست اما دولت کویت به این حکم اعتراض کرد و دادگاه استیناف صبح امروز مجددا به نفع دشتی رأی داد.

صدور حکم به نفع عبدالحمید دشتی در حالی صورت گرفت که وی به اتهام موضعگیری علیه حکام سعودی و بحرین در آستانه زندانی شدن قرار دارد، اما حکم زندانی شدن وی به دلیل عدم تایید نهایی تاکنون اجرا نشده است.

بر اساس قانون انتخابات کویت، دشتی امکان نامزدی در انتخابات آتی مجلس امت را دارد. دشتی که هم اکنون در سوئیس به سر می برد با اعطای وکالت به فرزند خود برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کرد و نامزدی مجدد وی در انتخابات بازتاب گسترده ای در فضای مجازی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشت.

دشتی که در پارلمان اخیر کویت مسوول امور بخش حقوق بشر مجلس بوده است هم اکنون به عنوان نماینده کویت در کمیته حقوق بشر سازمان ملل در ژنو فعالیت دارد و این سمت از وی گرفته نشده است.

به نوشته ایرنا، مواضع شجاعانه دشتی علیه حکام سعودی و رژیم بحرین و اظهار ارادت وی به محور مقاومت، بارها طی سالیان اخیر در کویت خبر ساز شده است و به نظر می رسد که دولت کویت به دلیل سیاست روابط متوازن خود در سطح منطقه از برخورد با وی خودداری کند.

در شرایط کنونی و با موافقت نهایی دستگاه قضایی کویت با نامزدی دشتی پیش بینی می شود وی در انتخابات با آرایی بالا پیروز شود.

ارادت دشتی به جنبش حزب الله و حضور مکرر وی بر سر مزار مدافعان حرم وی را به چهره ای محبوب در میان شیعیان کویت تبدیل کرده است./982/ب102/د

ارسال نظرات