۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۵۸۰۵۰
یکی از علمای پاکستان:

قیام مردم کشمیر کاملا قانونی است

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان، قیام مردم کشمیر را حق طبیعی آنان توصیف کرد.
حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سومین روز کشته شدگان مرکز آموزش پلیس شھرکویته پاکستان امروز از جانب مجمع علمای شیعه و با شرکت علما، اعضای مجمع، شخصیت ھا و اقشار مختلف مردم در سراسر ایالت سندہ برگزار شد.

اس مراسم با ختم قران خوان کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان سخنرانی کرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که مردم پاکستان، حادثه مرکز آموزش پلیس شھرکویته  را از یاد نخواھند برد، گفت: دولت باید برای مقابله با گروہ ھای تروریستی تصمیم جدی بگیرد و برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

وی این حمله تروریستی را موجب نگرانی مردم پاکستان دانست و تاکید کرد: امنیت مراکز پلیس موجب آرامش خاطر مردم است، اگر تامین کنندگان امنیت مردم از حمله تروریستی در امان نباشد مردم چگونه در امان خواھند بود؟

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه با بیان این که ملت پاکستان در دفاع از مرزھای کشور و ریشه کن کردن عوامل تروریستی از ارتش حمایت می کند، ابراز داشت: ما در گذشته در دفاع از کشور قربانی زیادی دادہ و هم اکنون نیز برای دفاع از کشور اعلام امادگی می کنیم.

وی از سکوت نھادھای بین المللی در قبال کشمیر ابراز تأسف کرد و افزود: قیام مردم کشمیر کاملا قانونی است و مسئله کشمیر با بر اساس خواسته مردم آن حل و فصل شود.

گفتنی است در حمله تروریستی به مرکز آموزش پلیس شهر کویته که سه شنبه شب رخ داد 61 تن کشته و 124 تن دیگر زخمی شدند. داعش مسؤولیت این عملیات را برعهده گرفت./988/ب901/د

اشهد نقوی
ارسال نظرات