۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۹۵۲۲
توصیه‎های نماینده آیت الله سیستانی به زائران:

در زیارت اربعین باید نام و یاد شهدای بسیج مردمی عراق را زنده نگه داشت

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار برگزاری هدفمند مراسم اربعین حسینی (ع) و زنده نگه داشتن یاد شهدا شد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی (ع) توصیه‎های به زائران کرد و خاطرنشان ساخت: طبق سفارشهای که قرآن کریم، سیره و تعالیم پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، فطرت و سیره عقلایی بشریت کرده است هر عمل و اقدامی باید هدف داشته باشد تا به سمت پوچی و تباهی حرکت نکند بر این اساس مراسم اربعین حسینی (ع) نیز باید هدفمند باشد.

وی افزود: دوستی و محبت به اهل بیت (ع) فقط به معنی اظهار محبت نیست بلکه باید به همراه انجام واجبات، ترک محرمات و تمسک به اخلاق آنان باشد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ضمن قدردانی از رشادت و جانفشانی مجاهدان عراقی در مبارزه با جریان تروریستی داعش تصریح کرد: مجاهدان و حامیان آن‎ها به راستی عاشق و محب امام حسین (ع) هستند زیرا با جان و مال خود به جهاد در راه خداوند می‎پردازند.

وی مراسم اربعین حسینی (ع) را فرصتی برای معرفی ارزش‎های انسانی دانست و ادامه داد: مراسم اربعین بعد جهانی پیدا کرده بر این اساس شیعیان باید جهان را نسبت به اصول بشردوستانه دین اسلام و تحکیم فرهنگ اسلامی آشنا کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی تاکید کرد که شیعیان باید به اصول و مبادی اخلاقی پایبند باشند و از حدود شرعی تجاوز نکنند.

وی زینت و اختلاط زنان با مردان نامحرم را مذموم توصیف کرد و اظهار داشت: زنان اگر می‎خواهند در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کنند باید عفت و حجاب داشته باشند و اختلاط با نامحرم و زینت به شدت دوری کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی ادامه داد: در مسیر پیاده روی مراسم اربعین طلاب و علمای حوزه‎های علمیه برای تبلیغ احکام شرعی، ارشاد زائران و برگزاری نماز جماعت حضور دارند بنابراین شرکت کنندگان در این مراسم نهایت استفاده و بهره را از مبلغان ببرند.

وی از صاحبان دسته‎های عزاداری و مداح خواست که در اشعار و مراسم‎های که برای شهادت امام حسین (ع) برگزار می‎کنند به رشادت و جانفشانی قهرمانانه شهدا نیز در نبرد با دشمنان اسلام اشاره سازند زیرا آنان در مسیر مبادی و اهداف امام حسین (ع) در روز عاشورا قدم برداشتهاند.

حجت الاسلام کربلایی بر ضروت حفظ نام و یاد شهدا تاکید کرد و افزود: زائران اربعین در طول مسیر با بلند کردن تصاویر شهدا نام آن‎ها زنده نگه دارند./994/ب901/ک

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات