۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۵۹۵۴۳

تاکید ائمه جمعه عراق بر مبارزه با فساد و توزیع عادلانه فرصت‎های شغلی

ائمه جمه عراق در خطبه‎های نماز جمعه ضمن حمایت از ممنوعیت خرید و فروش شراب بر مبارزه با فساد و توزیع عادلانه فرصت‎های شغلی تاکید کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی النعمانی، امام جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به انتقاد از وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش عراق از دوران سرنگونی حکومت دیکتاتوری صدام تاکنون نتوانسته است که کتاب‎های مناسب درسی را برای دانش آموزان ارائه کند.

وی خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شد و افزود: دزدی از تجهیزات مدارس و ضعف در چاپ و نشر کتاب‎های درسی مردم را با مشکلات مختلفی روبه رو کرده است. ضعف و کم کاری وزارت آموزش و پرورش به جای رسیده است که والدین دانش آموز کتابهای درسی فرزندانشان را از اینترنت دانلود و با هزینه خود چاپ می‎کنند.

امام جمعه کوفه با اشاره به قانون عفو عمومی که چندی پیش از سوی پارلمان عراق تصویب شد، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه این قانون تصویب شده است اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و زندانیان بی‎گناه زیادی از دوران اشغال آمریکا تاکنون در زندان قرار دارند.

 امام جمه ناصریه بر توزیع عادلانه فرصت‎های شغلی تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خواستار توزیع عادلانه ثروت‎های ملی و منصب‎های حکومتی شد و تصریح کرد: متاسفانه منصب‎های حکومتی با پارتی بازی و متناسب با منافع حزبی توزیع می‎شود.

وی افزود: اگر بخواهیم بر اساس شایسته سالاری منصب‎های حکومتی را تقسیم کنیم باید شورای محلی در استان ناصریه ایجاد سازیم.

امام جمعه ناصریه بیان داشت: استانداری ناصریه باید بخشی را به عنوان مجلس خدمت رسانی به شهروندان باهدف توزیع عادلانه فرصت‎های شغلی تاسیس کند.

حمایت امام جمعه بغداد از ممنوعیت خرید و فروش شراب

حجت الاسلام عادل الساعدی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، با اشاره به رشادت و جانفشانی مجاهدان عراقی تصریح کرد: پیروزی‎های اخیر مجاهدان در جریان عملیات آزادسازی استان موصل را تبریک می‎گویم. آزادسازی کامل اراضی عراق و پاکسازی آن از لوث تروریسم نزدیک است.

وی بر ضروت حمایت مالی از مجاهدان و خانواده‎هایشان تاکید کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم بر ضروت اتحاد و جهاد در راهش تاکید کرده است.

امام جمعه بغداد قرض و وام‎های کلان دولت عراق از کشورهای مختلف را مذموم توصیف کرد و اظهار داشت: دولت با چنین کاری بار سنگینی به عراق تحمیل می‎کند و مجبور است که شروط بسیاری از سوی کشورهای وام و قرض دهنده را بپذیرد بر این اساس دولت باید از چنین اقداماتی دست بردارد.

وی  با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش شراب گفت: این قانون بخشی از احکام و شریعت اسلام است و هر گونه تلاش برای نقض این قانون بی توجهی به اکثریت موافق به ممنوعیت خرید و فروش شراب است./994/ب901/ک

 

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات