۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۳۰۸
عبدالباری عطوان:

انتخابات کنونی آمریکا جنجالی‎ترین وناپاکترین انتخابات این کشور است

سردبیر روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' در خصوص انتخابات آمریکا نوشت: انتخابات کنونی ریاست جمهوری در آمریکا مأیوس کننده ترین، کسالت بارترین وناپاک ترین انتخابات این کشور است که نشان دهنده ویژگی های حاکمان قدیم و جدید این کشور بزرگ و منظومه ارزش های اخلاقی در آن است.
انتخابات آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که امروز سه شنبه برگزار می شود نوشت: کتمان نمی کنم که احساسات دوستانه ای نسبت به حاکمان آمریکا چه دمکرات و چه جمهوری خواه ندارم زیرا من آنها را مسوول اول همه جنگ ها و هرج و مرج های خونین حداقل در 50 سال گذشته در منطقه می دانم، به همین دلیل هیچ امیدی به انتخابات ریاست جمهوری کنونی ندارم و آن را ملال آور تر از قبلی ها ونازل ترین آنها می دانم به دلیل آنکه پر از تعدی، ناسزا و رسوایی های سیاسی، جنسی و شخصی بوده است که بازتابی از ویژگی های حاکمان قدیم و جدید این کشور بزرگ ومنظومه ارزش های اخلاقی است٬ به همین دلیل صبورانه منتظر به پایان رسیدن این سیرک هستم که همه جهان را سرگرم کرده است.

رای الیوم افزود: عرب ها در برابر دو نامزد هستند که در نفرت، گروکشی و تحمیل 'جزیه' بر آنها، بستن درها به رویشان، تهدید و وعده های بیشتر برای دخالت های نظامی، ارعاب واستفاده از اموالشان توافق دارند ٬ این تاسف بار و دردناک است که برخی در میان ما هستند که به این گروکشی تن می دهند و امکانات و پایگاه های خود را در خدمت این دشمنان قرار می دهند.

دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان می خواهد آمریکا را بار دیگر به عظمتش برگرداند! او بر این باور است که عرب ها مستحق دمکراسی، احترام، حقوق بشر، مهاجرت یا حتی سفر به ایالات متحده نیستند، اما هیلاری کلینتون به دوستی با دولت اشغالگر 'رژیم صهیونیستی' و دخالت نظامی در لیبی در دوره تصدی وزارت امور خارجه، افتخار می کند واز این تجاوز پشیمان نیست.

کلینتون که اواسط دهه 90 به همراه همسرش از اردوگاه پناهندگان فلسطینی در جبالیا در نوار غزه بازدید کرد و بر رنج وشرایط دشوار آنان اشک ریخت، اکنون تبدیل به یکی از حامیان مهم رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی شده است . نام باراک اوباما هم حزبی وی هم که عرب ها به دلیل نژاد آفریقایی ورنگین پوست بودن به وی امید بسته بودند٬ به عنوان یکی از سخاوتمندترین رییس جمهوری های آمریکا در اعطای کمک های مالی به دولت اشغالگر وارد تاریخ می شود.

اما ترامپ به ما مژده داد که سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می کند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد خواست که بهای حمایتشان را در گذشته از سوی آمریکا به واشنگتن بپردازند و پشت قانون 'جاستا' می ایستد؛ در حالیکه هرگز فراموش نمی کنیم حزب جمهوریخواه بود که دستور حمله به عراق را داد و بیش از 13 سال این کشور را به محاصره در آورد و بیش از یک میلیون کودک عراقی را با قحطی و بیماری کشت.

نتایج انتخابات تا ساعاتی بعد مشخص می شود. ما حامی هیچ یک از این دو کاندیدا نیستیم ویکی را بر دیگری ترجیح نمی دهیم آن هم در این نمایش انتخاباتی که در همه زمینه ها در قهقهرا بود.

به نوشته ایرنا، عطوان افزود:به کلینتون -این روباه آمریکایی- که بر اساس خواسته های لابی یهودی تغییر رنگ می دهد وتیرهای زهرآگین خود را برای منطقه آماده کرده است٬ اعتماد نداریم.

از مردی مانند ترامپ هم که سرشار از نژادپرستی، غرور و دروغ است٬ امید هیچ خیری نمی رود. ما عرب ها و مسلمانان قربانیان آمریکا هستیم، قلدری که با اهانت، برافروختن جنگ ها، نابودی کشورها وکشتن کودکانمان لذت می برد.

سردبیر رأی الیوم در پایان نوشت: برای ما مهم نیست که چه کسی پیروز می شود، مهم رویدادهایی است که پس پیروزی یک نامزد رخ می دهد. تعجب نمی کنیم اگر ببینیم آمریکا در صورت پیروزی کاندیدای مورد پسند موسسه حاکم یعنی کلینتون٬ وارد مرحله ای از آشوب شود زیرا ترامپ تهدید کرده است که نتایج را به رسمیت نمی شناسد مگر آن که خودش پیروز شود پس هوادارانش را برای انقلاب تحریک می کند. اگر این پیش بینی درست از آب درآید؛ آن وقت آمریکایی ها، طعم هرج و مرج و بی ثباتی هایی را که حکومتشان بذرهایش را در کشورهای اسلامی و عربی می کارد ودرو می کند٬ خواهند چشید./982/ب103/د

ارسال نظرات