۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۶۱۱۰۱

تأکید رهبران ادیان بر رحمانیت اسلام در همایش ایتالیا

علمای مسلمان در گردهمایی رهبران ادیان مختلف که در شهر «رم»، پایتخت ایتالیا برگزار شد، تأکید کردند: دین مبین اسلام مبتنی بر رحمت بوده و نسبت به سایر ادیان بیشترین مبارزه را با تررویسم داشته است.
خداوند رحمن

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی رهبران ادیان مختلف در ایتالیا با موضوع «دیدار بین‌المللی درباره رحمت و تقویت مشترکات میان پیروان ادیان برای صلح و آشتی»، با حضور شماری از علما و شخصیت‌های مسلمان از جمله مفتیان مصر و لبنان و تعدادی از اساتید دانشگاه از کشورهای عراق، لبنان و عربستان برگزار شد.

علمای مسلمان در این گردهمایی تأکید کردند: جریان‌ها و جنبش‌های افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارند و مرتبط ساختن این مقوله‌ها با دین امر صحیحی نیست، بلکه تندروی و افراط‌گرایی مقوله‌ای خارج از دین است و اسلام یکی از بیشترین ادیانی است که با تروریسم مبارزه کرده است.

علمای مسلمان حاضر در این گردهمایی با اشاره به این که مبارزه با تجاوز ظالمانه و تروریسم باید اهتمام مشترک ملت‌های مختلف با هر گرایش و دینی باشد، تأکید کردند: اسلام نسبت به دیگر ادیان در مبارزه با ظلم و تروریسم بسیار واضح و آشکارتر عمل کرده است، چرا که اسلام دینی است که بر ارزش‌‌های بزرگی همچون عدالت، میانه‌روی و حق استوار است و این ارزش‌ها با تک تک جلوه‌های تجاوز به حقوق انسان‌ها تضاد دارد.

به نوشته ایکنا، در بخش دیگری از این گردهمایی، «شیخ عبداللطیف دریان»، مفتی اعظم لبنان ضمن سخنانی درباره «رحمت» تصریح کرد: در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که مسلمانان در تعامل با دیگران بر اصل رحمت تأکید داشته‌اند، چرا که رحمت، یکی از اصول دین است و هم‌زیستی که در تاریخ زندگی مسلمانان مشاهده می‌شود، بزرگترین شاهدی است که رحمت در رفتار‌های امت اسلام حاکم بوده‌ است.

در حاشیه این گردهمایی همچنین، جلسات بحث و‌ گفت‌وگو با رهبران ادیان مختلف برگزار شد و دیدگاه‌های خود را درباره رحمت و تجربه‌های واقعی خود از آن ارائه دادند.

در این جلسات همچنین، برخی از اساتید دانشگاه‌های کشورهای اسلامی شرکت داشتند و  موضع اسلام نسبت به تروریسم و خشونت را تشرح و تأکید کردند: آموزه‌های اسلام تأکیدات زیادی بر نهادینه‌کردن و تحکیم ارزش‌های رحمت و تسامح دارد./847/ب102/د

ارسال نظرات