۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۱۱۱
رییس اتحادیه حقوق بشر مصر:

شکست اخوان المسلمین در دعوت به تظاهرات پرونده آنان را در هم پیچید

رییس سازمان اتحادیه حقوق بشر مصر گفت که برگزار نشدن تظاهرات و شکست اخوان المسلمین در دعوت به تظاهرات پرونده آنان را در هم پیچید.
اخوان المسلمین

به گزارش خبرگزاری رسا، 'نجیب جبرائیل' رییس سازمان اتحادیه حقوق بشر مصر، روز شنبه گفت: از مدت ها قبل می دانستم که دعوت به تظاهرات در یازده نوامبر (21آبان) شکست می خورد و آن طور که اخوان المسلمین انتظار داشتند مردم از این دعوت استقبال نکردند.

رییس سازمان اتحادیه حقوق بشر مصر به الیوم السابع گفت که بعد از برگزار نشدن تظاهرات در روز گذشته (جمعه) پرونده اخوان المسلمین نه فقط در مصر بلکه در جهان بسته خواهد شد.

جبرائیل گفت که انتظار می رود با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا فعالیت های اخوان المسلمین به پایان برسد چرا که تلاش خواهد شد منابع تامین مالی این جماعت خشک شود و ما دیگر هیچ صدایی از آنان نخواهیم شنید.

به گزارش ایرنا، در چند ماه گذشته برخی از کاربران اینترنتی در صفحات اجتماعی و برخی از اعضای اخوان المسلمین از مردم مصر خواسته بودند به منظور اعتراض به بالا رفتن قیمت کالاها در مصر و اوضاع نامناسب اقتصادی و مشکلات اجتماعی تظاهرات کنند

روز گذشته (جمعه) نیروهای بیشماری از نظامیان و نیروهای ویژه ضد شورش در خیابان ها و میادین اصلی در شهرهای مصر مستقر شدند و اجازه برگزاری تظاهرات را به هیچ گروه و تشکلی ندادند./847/ب102/د

ارسال نظرات