۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۵۹۸
معلم مسلمان آمریکایی:

آمریکا با اشاعه نفرت از اسلام بزرگ نمی‌شود

معلم 24 ساله دبیرستانی در آمریکا که به خاط پوشیدن روسری مورد اهانت و تهدید قرار گرفته بود عنوان داشت، روسری را به عنوان بخشی از اعتقاد به دین مبین اسلام به‌سر می‌کند.
معلم مسلمان آمریکایی


به گزارش خبرگزاری رسا، «میرا تیلی» معلم دبیرستان منطقه «گوینیت کانتی» در اطراف شهر آتلانتا در ایالت جورجیا در واکنش به موج نفرت از وی به خاطر حفظ حجاب، به پایبندی‌اش به شریعت اسلامی اشاره کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیا تودی» در یک یادداشت دست نویسی که برای بانوی 24 ساله محجبه آمریکایی ارسال شد، نوشته بود که  او اجازه روسری پوشیدن را ندارد.

در بخشی از این نامه که زیر آن امضایی با نام «آمریکا» ذکر شده، آمده است: «خانم تیلی. دیگر اجازه ندارید روسری به سر کنید. چرا شما آن‌را دور گردن خود گره نمی‌زنید و خود را با آن حلق آویز نمی‌کنید.»

به نوشته فارس، ماریا تیلی نیز در واکنش به این مسئله با انتشار تصویری با روسری از خود در فیسبوک  نوشت: «به عنوان یک مسلمان روسری را به عنوان بخشی از اعتقاد به دینم به‌سر می‌کنم. می‌خواهم با به اشتراک گذاری این تصویر باعث بیداری جامعه‌مان درباره واقعیت‌ها و فضای موجود شوم. رواج و اشاعه تنفر باعث بزرگ شدن مجدد آمریکا نمی‌شود.»

مقام‌های آموزشی گوینت کانتی نیز از جدی تلقی کردن تهدید علیه خانم معلم مسلمان آمریکا خبر داده و اعلام کردند که در پی یافتن عاملان این نامه تهدید آمیز هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات