۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۶۱۸۶۸
شیخ الازهر:

اسلام به زنان آزادی و حقوق شرعی داده است

شیخ الازهر مصر با اشاره به حقوق و جایگاه زن در اسلام خاطرنشان کرد که اسلام به زنان آزادی و حقوق شرعی داده است.
احمد الطیب، شیخ‌الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، احمد الطیب شیخ الازهر مصر امروز در دیدار با مسؤولان مجلس اعلای زنان مسلمان و رؤسای قبایل نیجریه به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام به زنان شخصیت داد و آنان را با مردان از نظر حقوقی و مسائل شرعی برابر قرار داده است.

وی افزود: در زمانی که زنان را از حقوق اولیه خود  و ارث محروم می‎کردند اسلام آزادی را برای زنان به ارمغان آورد.

شیخ الازهر اقدامات جریان تروریستی و تکفیری داعش را بر خلاف آموزه‎های دینی دانست و تصریح کرد: افراط گرایان، تکفیری‎ها و اعضای جریان‎های تروریستی در حالی به اسم اسلام زنان را به کنیز می‎گیرند که این اقدام آنان مخالف صریح با تعالیم اسلام اصیل محمدی (ص) است.

وی ادامه داد: الازهر آمادگی حمایت از زنان نیجریه و تصحیح جایگاه زن در اسلام که جریان بوکوحرام آن را به شدت در این کشور مخدوش کرده است، دارد.

 مسؤولان مجلس اعلای زنان مسلمان نیجریه در این دیدار از تلاش و ارسال گروه‎های علمی به این کشور از شیخ الازهر مصر تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند: الازهر تلاش بسیاری برای مبارزه با اندیشه‎های تکفیری در کشورهای آفریقایی انجام می‎دهد.

آنان دانشجویان دانشگاه الازهر را انسان‎های با ایمان و معتدل توصیف کردند و بیان داشتند: حتی یک نفر از دانشجویان الازهر عضو جریان‎های تروریستی نبوده و این دانشگاه همواره از مردم آواره و بی پناه حمایت می‎کند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات