۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۱۹۷۷

کنست صهیونیستی رسیدگی به قانون منع پخش اذان را به زمانی دیگر موکول کرد

در پی درخواست استیناف علیه پیش نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس که کمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستی آن را به تصویب رسانده بود، کنست صهیونیستی بررسی این قانون را به وقت دیگری موکول کرد.
قدس


به گزارش خبرگزاری رسا، یعکوف لیستمن وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی درخواست استیناف علیه این قانون را ارائه داده است و بدین گونه رای گیری در مورد آن در کنست صهیونیستی که قرار بود امروز چهارشنبه انجام شود. به وقت دیگری موکول شد.

لیستمن گفته است که قانون مذکور نقض وضعیت موجود به شمار می رود و این نگرانی وجود دارد که در نهایت به شعائر آیین یهود از جمله بوق ورود به روز شنبه نیز خدشه وارد کند.

با تعویق زمان رسیدگی به قانون منع پخش اذان، اکنون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید تصمیم بگیرد که چه وقت به این قانون رسیدگی شود.

این در حالی است که در ساعات پایانی روز گذشته تماس ها و رایزنی هایی میان نمایندگان لیست یکپارچه عربی و اعضای کنست رژیم صهیونیستی که موضعی محافظه کارانه تر در خصوص این قانون دارند از جمله اریه درغی وزیر امور داخلی، موشه کحلون وزیر دارایی و یعکوف لیتسمن وزیر بهداشت صورت گرفت.

نمایندگان لیست یکپارچه عربی از این 3 وزیر صهیونیستی درخواست کردند تا کمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستی بخواهند در حکم مذکور تجدید نظر کند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با وجود اینکه درعی و کحلون که از مخالفان اصلی این قانون هم می باشند، درخواست استیناف علیه آن را نپذیرفته اند زیرا نگران تنش و اختلاف با نتانیاهو هستند، اما لیتسمن گفته آماده ارائه درخواست استیناف علیه قانون مذکور است.

این را هم باید گفت که لیتسمن به سبب اینکه قانون مذکور به برخی شعائر آیین یهود لطمه وارد می کند با آن مخالف است.

منابع آگاه گفته اند که دولت رژیم صهیونیستی در نهایت این قانون را به تصویب خواهد رساند، به ویژه اینکه نتانیاهو یکی از اصلی ترین حامیان این قانون است و به شدت از آن حمایت می کند./982/ب103/د

ارسال نظرات