۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۶۲۱۵۴

اجلاس یوم حسین در پاکستان برگزار شد

اجلاس «یوم حسین» در دانشگاہ قراقرم گلگت پاکستان با حضور پرشور دانشجویان شیعه این دانشگاہ برگزار شد.
مراسم یوم حسین پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اجلاس «یوم حسین» از سوی دانشجویان شیعه دانشگاہ قراقرم گلگت پاکستان روز گذشته برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قران کریم آغاز سپس تعدادی از دانشجویان مرثیه خواںی کردند و تعدادی دیگر در سخنرانی ھای خود به تبیین ماھیت قیام حضرت اباعبداللہ علیه السلام پرداختند.

سخنرانان این مراسم عمل به سیرہ اباعبداللہ را ضامن نجات بشریت در وضع کنونی جھان دانستند و در خطاب دولت پاکستان گفتند که اگر ما بخاطر برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاہ ھای کشور در لیست تروریسم قرار می گیریم ھمه ما حاضرایم این اتھام را به جان و دل بخریم.

آنان تاکید کردند: دولت ھای زیادی ھمچنین خلفای اموی و عباسی قصد تعطیلی مراسم عزاداری داشتند و اما نتوانیستند و دولت پاکستان ھم نمی تواند از مراسم را تعطیل کند.

دانشجویان منطقه گلگت پاکستان با بیان این که دولت پاکستان از سرنوشت صدام حسین درس بگیرد گفتند: دولت صدام حسین نیز مانع ورود زائرین در اربعین به خاک کربلا می شد اما الان جھان شاھد جھور میلیون زائرین در کربلا است.

یاد آوری می شود که دولت پاکستان مخالف برگزاری مراسم «یوم حسین» که در سال ھای گذشته در این دانشگاہ برگزار می شد، بودہ است و اجازہ برگزاری این مراسم نمی داد که با اعتراض زیادی از دانشجویان، روحانی و رھبران شیعه این کشور روبرو شدہ است.

دانشجویان شیعه دانشگاہ قراقرم گلگت روز گذشته با اجتماع در محوطه دانشگاہ این مراسم را برگزار کردند.

گزارش ھا از این حاکی است دولت پاکستان چھاردہ دانش آموزان را در منطقه دینور این کشور به جرم برگزاری مراسم «یوم حسین» دانشکدہ این منطقه دستگیر کردہ است./988/ب902/د

 

 

اشھد نقوی
ارسال نظرات