۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۵۰۰

برگزاری آیین سوگواری اربعین در شرق آسیا

مراسم عزاداری و سوگواری اربعین سیدالشهداء و یاران باوفایش شنبه شب با حضور گسترده دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کشورهای شرق آسیا برگزار شد.
برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی (ع) که در حسینیه های سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهرهای پکن، سئول و توکیو برپا شد، صدها تن از ایرانیان مقیم این کشورها شرکت کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی، آیین سوگواری اربعین حسینی در شهرهای مزبور با اقامه نماز مغرب و عشاء و همچنین قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و سپس با نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) ادامه یافت.

در این آیین همچنین کارکنان و مسؤولان سفارت، سازمانها و نهادهای ایرانی و خانواده هایشان، بازرگانان و تجار و همچنین گروهی از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن حضور داشتند.

حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در سخنانی به نقش و اهمیت حرکت تاریخی امام حسین (ع) و نقش تداوم این سوگواریها در زنده نگه داشتن قیام عاشورا پرداخت.

وی با اشاره به گستردگی فرهنگ عاشورا و اربعین در جامعه اسلامی، بر اهمیت پاسداشت از این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد.

طاهریان همچنین نقش قیام عاشورا را در شکل گیری پایه های مبارزاتی و جنبش های دینی در مقابل ظلم و استکبار جهانی از جمله نقش عاشورا در الهام بخشی و حرکت موج بلند به رهبری امام خمینی (ره) در پایه گذاری انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل انکار دانست.

همچنین در مراسمی که در شهر پکن پایتخت چین و در محل حسینیه این سفارت برگزار شد، حجت الاسلام «صدرالدین شریعتی» نیز در سخنانی علاوه بر تشریح قیام عاشورا، در وصف رشادتهای امام حسین و اصحاب با وفایش سخنانی ایراد کرد.

بر اساس گزارش های دریافتی، مراسم های مشابهی نیز توسط ایرانیان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای شانگهای و گوانگجوی چین در محل کنسولگری های این دو شهر برگزار شده است./847/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات