۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۲۶۲۹
معاون رییس ائتلاف شیعیان پاکستان:

اربعین امام حسین باید مظھر اتحاد و ھمدلی در کشور باشد

معاون رییس ائتلاف شیعیان پاکستان در سخنانی از شیعیان و دیگر پیروان پاکستان خواست که حرمت اربعین حضرت اباعبد اللہ الحسین(ع) حفظ کردہ انرا به نماد امن و اتحاد و ھمدلی در کشور تبدیل کنند.
حجت الاسلام حسین مسعودی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مسعودی معاون رییس ائتلاف شیعیان پاکستان در سخنانی، شیعیان و دیگر پیروان پاکستان را به حفظ حرمت اربعین حضرت اباعبد اللہ الحسین(ع) دعوت کرد.

وی امام حسین(ع) را رھبر آزادگان جھان دانست و گفت: حضرت اباعبد اللہ الحسین (ع) با قیام در مقابل یزید به جھانیان پیغام داد که سکوت در مقابل دولتمردان فاسد روا نیست و نباید به خواسته ھای آنان تن داد.  

حجت الاسلام مسعودی با اشارہ به این که در ھمایش بزرگ اربعین در عراق فقط شیعیان نیستند بلکه اھل سنت و پیروان دیگر مذاھب نیز شرکت دارند گفت: ھموطنان پاکستانی نیز حرمت اربعین حضرت اباعبد اللہ الحسین(ع) را در کشور حفظ کردہ و آن‌ را به نماد امن و اتحاد و ھمدلی در کشور تبدیل کنند.

وی سخنران و مداحان کشور را به پرھیز از سخنانی اختلافی دعوت کرد و ابراز داشت: جھان را از سیرہ واقعی امام حسین(ع) آگاہ کنید که موجب عشق و محبت پیروان دیگر مذاھب به این امام ھمام(ع) می شود.

معاون رییس ائتلاف شیعیان پاکستان با اشارہ به این که ھمانند شیعیان، اھل سنت پاکستان نیز اربعین را محترم می شمارند گفت: وھابی تکفیری مخالف عزاداری امام حسین(ع) در پاکستان اند.     

قابل ذکر است که امروز دوشنبه یکم آذر، ھمانند عراق در کشورھای ھند و پاکستان روز اربعین امام حسین(ع) است./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات