۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۶۲۷۴۷

آیت الله قبلان بهترین راه مقابله با تروریسم را مقاومت خواند

نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان بهترین راه مقابله و مبارزه با تروریسم را مقاومت و حفظ اتحاد خواند.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان امروز طی پیامی روز استقلال این کشور را تبریک گفت و اظهار داشت: این روز به عنوان روز آزادی از چنگال مستکبران و قیمومیت سایر کشورها و آغاز حکومت مردمی و قانونی در تاریخ لبنان ثبت شده است.

وی افزود: فداکاری و رشادت‎های بسیار برای استقرار، امنیت و ثبات لبنان انجام شده است بر این اساس بر خود لازم می‎دانیم که به ارتش، نیروهای امنیتی و مقاومت اسلامی این کشور برای تلاش در جهت آزادسازی اراضی اشغالی لبنان و دفاع از این کشور در برابر تروریسم و رژیم اشغالگر صهیونیستی تقدیر و تشکر کنیم.

نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن تاکید بر حفظ وحدت تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با تروریسم حفظ وحدت، مقاومت و حمایت از ارتش است.

وی ادامه داد: سیاستمداران باید هر چه سریعتر دولت ملی را تشکیل دهند تا امنیت و ثبات در این کشور به جایگاه اصلی خود بازگردد.

آیت الله قبلان بیان داشت: تا زمانی که اراضی لبنان مانند شبعا در اشغال اسرائیل باشد، تروریسم به طور دائم این کشور را تهدید کند، و سربازهای لبنان در اسارت جریان تروریستی داعش باشند شادی استقلال این کشور ناقص باقی می‎ماند.

وی افزود: استقلال لبنان امانتی در گردن مردم این کشور است که باید آن را با وحدت حفظ کنند و اجازه ندهند که حق حاکمیت این کشور نقض شود.

از سوی دیگر حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، مفتی شیعیان لبنان طی پیامی سالروز استقلال این کشور را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: چنین روزی فرصتی برای ارتقای لبنان، حفظ وحدت و تلاش برای رسیدن به زندگی مسالمت آمیز به همراه حفظ کرامت است.

وی روز استقلال لبنان را فرصتی برای تقویت نیروی نظامی این کشور دانست و افزود: قوای نظامی لبنان باید توانایی پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان را داشته باشد

مفتی شیعیان لبنان خواستار تسریع در تشکیل حکومت ملی شد و تصریح کرد: ملت لبنان برای تشکیل حکومت ملی باید مشارکت و همکاری کنند تا استقلال و ثبات در این کشور باقی حفظ شود./994/ب901/د

ارسال نظرات