۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۸۴۸

افزایش تهدیدات بوکوحرام در مناطق روستایی نیجریه

روزنامه پریمیم تایمز در گزارشی اعلام کرد که تهدیدات تروریست های 'بوکوحرام' در مناطق روستایی این کشور نیجریه افزایش یافته است.
نیجریه


به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آزادی 21 نفر از دختران دانش آموز دربند این گروه تروریستی، تحرکات نظامی افراد مسلح وابسته به بوکوحرام در جنگل ها و نواحی روستایی اطراف شهر چیبوک افزایش یافته است.

این گزارش به نقل از ساکنان محلی شهر چیبوک یادآور شد: حملات جدید گروه تروریستی بوکوحرام به مناطق کشاورزی و روستایی موجی از ترس و ناامنی را در میان ساکنان این مناطق، پدید آورده است.

بر اساس این گزارش، آتش زدن زمین های کشاورزی، غارت خانه ها و اذیت و آزار ساکنان از جمله اقدامات غیرقانونی این گروه تروریستی در روزهای اخیر بوده است.

این گروه تروریستی حدود 270 دختر دانش آموز را در آوریل 2014 در مدرسه ای در روستای چیبوک در ایالت 'بورنو' در شمال شرقی نیجریه ربود.

دهها نفر از این دختران در جریان درگیری های اولیه فرار کردند، اما بیش از 200 نفرشان همچنان اسیر بوکوحرام هستند.

در همین حال، دولت نیجریه با صدور بیانیه ای آزادی شماری از این دختران را نتیجه مذاکرات بین مقام های دولتی و بوکوحرام با میانجیگری صلیب سرخ بین المللی و دولت سوئیس دانست و از ادامه گفت و گوها بین طرفین خبر داد.

بوکوحرام در طول تحرکات و حملات خود صدها مرد، زن و کودک را ربوده، اما به اسارت گرفتن دختران روستای چیبوک، توجهات و انتقادات جهانی را در بر داشته است.

'محمد بوهاری' رییس جمهوری نیجریه پیشتر اعلام کرد که دولتش برای مذاکره با بوکوحرام در مورد آزادی این دختران آمادگی دارد.

ارتش نیجریه در روزهای گذشته حمله های گسترده را به پایگاه بوکوحرام در جنگل 'سامبیسا' انجام داده است.

بوکوحرام که پارسال (2015) با گروه تروریستی 'داعش' بیعت کرد، بخش وسیعی از نیجریه را به وسعت تقریبی بلژیک در اختیار گرفت، اما ارتش نیجریه با کمک نظامیان کشورهای همسایه بیشتر این قلمرو را پس گرفت.

این گروه تروریستی همچنان در شمال شرقی نیجریه و دو کشور نیجر و کامرون، حملات تروریستی انجام می دهد.

بوکوحرام در طول هفت سال شورش و حمله در نیجریه و کشورهای همسایه آن، حدود 15 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از دو میلیون نفر را بی خانمان کرده است./982/ب101/د

 

ارسال نظرات