۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۰۲۹
امام جمعه کراچی پاکستان:

سیرہ امام حسین برای ھدایت انسان‌ھا کافی است

امام جمعه شھر کراچی پاکستان در مراسمی به مطالعه سیرت حضرت امام حسین علیه السلام تاکید کرد و گفت: عمل به سیرہ آنحضرت موجب ھدایت انسانھا است.
حجت الاسلام  سید شاھنشاہ حسین نقوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شاھنشاہ نقوی امام جمعه مسجد باب العلم شھر کراچی پاکستان، جھان اسلام خصوصا جوانان شیعه را به مطالعه سیرہ حضرت اباعبداللہ الحسین توصیه کرد.

وی با بیان این که عشق و محبت به سید و سالار شھیدان و یاران با وفایش جزو ایمان شیعیان است ابراز داشت: حضور میلیونی شیعیان در ھمایش اربعین در کربلا مظھر علاقه مردم به شھداء کربلا است.

امام جمعه شھر کراچی پاکستان به ایجاد مشکلات و محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری در پاکستان توسط گروہ ھای افراطی اشارہ کرد و افزود: عزاداری یادگار مبارزان جبھه حق در مقابل پیروان جبھه باطل است و ما پیروان جبھه حق تاآخرین قطرہ خون مان از این یادگار حفاظت خواھیم .

وی با بیان این که پاکستان یک کشور جمھوری و اسلامی است و ھیچ گروھی نمی تواند برای شیعیان تعیین تکلیف کند ابراز داشت: عزاداری حق قانونی یک شھروند پاکستانی است و قانون اساسی کشور نیز به شیعیان این حق را دادہ است.

حجت الاسلام نقوی جوانان شیعه را به مطالعه سیرہ حضرت اباعبداللہ الحسین توصیه کرد و بیان داشت: سیرہ امام حسین حاوی صبر و تحمل، اخلاق حسنه، عدل و انصاف، شھادت و قربانی است و این اصول برای ھدایت انسانھا کافی است.

وی افزود: پیروی به این نمایندگان خداوند و ذوات مقدسه علت تکامل انسانھا و رسیدن به اعلی علیین است./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات