۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۳۰۰
الوطن عمان:

حامیان تروریسم در سوریه به بن بست رسیده اند

روزنامه الوطن چاپ مسقط نوشت: کشورهای حامی تروریست ها در سوریه با پایان یافتن و ناکام ماندن همه توطئه های خود در این کشور به بن بست رسیده اند.
الوطن عمان


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الوطن روز پنجشنبه در سرمقاله خود نوشت: نقشه ها، توطئه ها و تبلیغات مغرضانه برخی کشورهای حامی تروریسم بر ضد حکومت سوریه و کشورهای هم پیمان آن ناکام مانده است و سرمایه گذاری سیاسی این کشورها بر پدیده تروریسم دیگر برکسی پوشیده نیست.

این روزنامه اضافه کرد: سخنان دی میستورا، تاکیدی بر ادامه توطئه های دشمنان سوریه بویژه رژیم ترکیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا است که در حمایت از تروریست ها و با هدف تقسیم سوریه به صورت مستقیم به خاک سوریه تجاوز کرده اند.

در سرمقاله الوطن آمده است: فرستاده ویژه سازمان ملل خیلی دیر و با پیشنهاد اعطای خودمختاری یا خودگردانی به عنوان پاداشی برای تروریست ها موجود در محله های شرقی حلب به دمشق وارد شد.

این پیشنهاد دی میستورا درحالی ارائه شده است که سازمان ملل به جای دادن پاداش به تروریست ها، باید طرحی برای ریشه کنی آن ها ارائه کند.

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه پس از یک سکوت بلند مدت، این بار با آخرین ایده برای تجزیه سوریه وارد میدان شد و برای نجات گروه تروریستی النصره و دیگر تروریست های هم پیمان با آن، به دمشق شتافت.

دی میستورا برای اجرای این ایده، حفظ جان غیرنظامیان موجود در محله های شرق شهر حلب را بهانه کرده است و طرح اعطای خودگردانی به تروریست ها را به دولت ارائه کرد.

الوطن نوشت: فرستاده سازمان ملل پس از ناکامی پیشین خود در خارج کردن تروریست های النصره از شرق حلب، این بار با ایده ای جهنمی به سوریه بازگشت.

این پیشنهاد دی میستورا چیز جدیدی دربر نداشت و فقط تاکیدی بر تلاش نیروی ها و کشورهای توطئه گر برای تجزیه سوریه است.

سازمان ملل نیز به عنوان مشروعیت دهنده به این توطئه ها و جاده صاف کن این کشورها وارد میدان شده است بویژه اینکه دی میستورا پس از تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست های النصره در محله های شرقی حلب، خود را هراسان به پایتخت سوریه رساند.

'دی میستورا' نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه گذشته پس از ورود به دمشق در نشستی با ولید المعلم وزیرخارجه سوریه، خواستار اعطای خودمختاری به تروریست های محاصره شده در محله های شرقی شهر حلب و توقف مبارزه با آن ها شد./982/ب101/د

 

ارسال نظرات