۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۳۱۴
رییس بخش زنان جمعیت علمای نیازی پاکستان:

نقش زنان کربلا مثال زدنی است

رییس بخش زنان جمعیت علمای نیازی پاکستان در سیمینار«عظمت اھلبیت(ع)» به نقش برجسته خانوادہ امام حسین(ع) و دیگر زنان کربلا اشارہ کرد وگفت: سخنرانی حضرت زینب(ع) در شام ستون ھای کاخ یزید را به لرزہ درآورد.
سیمینار عظمت اھلبیت(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیمینار«عظمت اھلبیت(ع)» با اھتمام بخش زنان جمعیت علمای نیازی پاکستان و با شرکت دانشمندان، افراد فرھیخته و زنان اقشار مختلف، روز گذشته در شھر لاھور پاکستان برگزار شد.

سیدہ فائزہ نقوی رییس بخش زنان جمعیت علمای نیازی پاکستان، در سخنان خود با اشارہ به این که حضرت زینب سلام اللہ علیھا نقاب نفاق را از چھرہ یزید برداشت و فاسق و فاجر بودن او به دنیا نشان داد بیان داشت: یزید پیش از رسیدن کاروان اسرای اھل بیت(ع) به دمشق نمایندہ اسلام بود اما سخنرانی ھای اھل بیت(ع) او را به نمایندہ شیطان تبدیل کرد.

وی با بیان این که زنان در انقلاب و قیامی ھای مردمی نقش برجسته ای داشته اند ابراز داشت: در ابتدای اسلام زنان زیادی به ھمراہ رسول اسلام به مبارزہ طاغوت پرداختند و از جان و سرمایه ھای خود در راہ تقویت اسلام گذشتند.

رییس بخش زنان جمعیت علمای نیازی پاکستان، حضرت زینب سلام اللہ علیھا را الگوی برای زنان جھان دانست و تاکید کرد: حضرت زینب(ع)  با این که اسیر به دست دشمنان بود اما از ارزش ھای خود دست نکشید و در دفاع و اثبات آن و پافشاری کرد.

وی در آخر به نقش برجسته خانوادہ امام حسین(ع) و دیگر زنان کربلا اشارہ کرد وگفت: سخنرانی حضرت زینب(ع) در شام ستوں ھای کاخ یزید را به لرزہ درآورد.

سیدہ فائزہ نقوی گفت: زنان جھان با ادامه راہ حضرت فاطمه زھرا و حضرت زینب علیھما السلام، دلاورانی را برای جامعه تربیت دھند که در مقابل یزیدان زمان خود بایستند./988/ب902/د

ارسال نظرات