۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۶۳۳۲۸

انتقاد مفتی اهل تسنن صیدا به احداث دیوار در اطراف اردوگاه فلسطینی‎ها

مفتی اهل تسنن صیدا ضمن انتقاد از احداث دیوار در اطراف اردوگاه فلسطینی‎ها آن را نژادپرستانه توصیف کرد.
شیخ سلیم سوسان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل النشرة، شیخ سلیم سوسان مفتی اهل تسنن شهر صیدا لبنان امروز طی پیامی به انتقاد از احداث دیوار در اطراف اردوگاه عین الحلوه برای آوارگان فلسطین پرداخت.

در این پیام آمده است: در زمانی که انتظار می‎رفت حقوق اجتماعی و شهروندی آوارگان فلسطینی در لبنان به رسمیت شناخته شود متاسفانه تصمیم به ساخت دیوار در اطراف اردوگاه آنان گرفته شده است.

وی خواستار افزایش ارتباطات بین دو کشور فلسطین و لبنان شد و تصریح کرد: احداث این دیوار را نژادپرستانه و به معنی قرار گرفتن آوارگان فلسطینی در یک زندان بزرگ است.

گفتنی است که مسؤولان شهر صیدا لبنان در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العربیه از آغاز احداث دیواری بتنی با ارتفاع چهار متر در اطراف اردوگاه عین الحلوة برای آوارگان فلسطینی خبر دادند که حدود ۷۰ هزار نفر در آن اقامت دارند.

آنان خاطرنشان کردند ساخت این دیوار یک سال و سه ماه طول خواهد کشید و تحت نظارت افسران ارتش لبنان خواهد بود.

مسؤولان صیدا هدف از احداث این دیوار کنترل ورود و خروج از اردوگاه و تنگ کردن عرصه بر مظنونان یا افرادی است که قصد انجام اقدامات تروریستی را دارند به ویژه اینکه کاروان‌های سازمان ملل روزانه از جاده بین‌المللی کشیده شده به جنوب لبنان استفاده می‌کنند که از کنار این اردوگاه می‌گذرد.

پیش از این رسانه‌ها به نقل از مسؤولان داخل اردوگاه گزارش داده بودند که این دیوار با موافقت بین آنها و مقامات لبنانی ساخته می‌شود، در حالی که این مساله بحث و جدلی را در بین رسانه‌ها به راه انداخته است، بعضی‌ها آن را شبیه به دیوار تفکیک نژادی در کرانه باختری که اسرائیل آن را ساخته می‌دانند،

این دیوار عبارت است از دیواری بلند که اسرائیل در کرانه باختری، نزدیک به خط سبز ساخته است و هدف از منع ورود ساکنان کرانه باختری به سرزمین اشغالی یا شهرک‌های اسرائیلی نزدک خط سبز است./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات