۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۶۳۴۲۱
حجت الاسلام و المسلمین سیستانی:

تمسک به سبک علمی آیت الله خویی مانع از انحراف دین می‎شود

حجت الاسلام و المسلمین سیستانی با اشاره به جایگاه علمی حضرت آیت الله خویی خاطرنشان کرد که تمسک به سبک علمی این مرجع تقلید مانع از انحراف دین می‎شود.
محمد رضا سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا سیستانی فرزند حضرت آیت الله سیستانی طی سخنانی در جمع طلاب حوزه‎ علمیه نجف اشرف به سالگرد ارتحال آیت الله خویی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: میراث فکری آیت الله خوئی تا سالیان مدید چراغ راه طالبان علم و معارف دینی است.

وی افزود: سبک علمی آیت الله خویی در استفاده از روایات مختلف که از ائمه اطهار (ع) نقل شده یکی از ویژگی‎های بارز این عالم بود. آیت الله خویی روایات را از نظر منبع، متن و سند مورد بررسی قرار می‎داد و هیچ‎گاه بر روایات ضعیف تکیه نمی‎کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیستانی تصریح کرد: حضرت آیت الله خوئی در علم رجال نیز دارای مهارت و تخصص ویژه‎ای بود و اگر علما و طلاب به منهج فکری این مرجع تمسک کنند در استنباط فقهی و برداشت از روایات هیچ‎گاه دچار اشتباه نخواهند شد.

وی اظهار داشت: ربع قرن است که حضرت آیت الله خویی فوت کرده‎ است ولی همچنان عظمت و بزرگ منشی ایشان را به یاد دارم. هنگامی که بالای منبر درس می‎نشستند شیوه بیان و منطق محکم همگان را مبهوت علم و تقوای خود می‎کرد.

این عالم عراقی ادامه داد: این عالم بزرگ باوجود فشار حکومت ظالم و دیکتاتور سابق اهمیت بسیار برای طلاب جوان قائل بود./994/ب902/د

 

ارسال نظرات