۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۶۵۵۲۱

کنفرانس «ارسطو و مسیحیت» در یونان برگزار شد

کنفرانس بین‌المللی ارسطو و مسیحیت، با حضور اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های یونان و تعدادی از اساتید میهمان از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، در دانشگاه آتن برگزار شد.
یونان


به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان در سخنرانی خود در این همایش، با تأكید بر اینكه اندیشمندان ایرانی در حوزه فلسفی خدمات ارزنده‌ای به جهانیان ارائه کرده‌اند، گفت: فلسفه و نظریه‌های ارسطو از قدیمی‌ترین نظریه‌های فلسفی؛ بلکه مادر فلسفه غرب محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهاركرد: البته پس از او دانشمندان و فیلیسوفان زیادی روی نظریات ارسطو پژوهش‌ها و تألیفاتی داشته‌اند که از آن جمله و شاید برجسته‌ترین نظریه‌پردازان، اندیشمندان و فیلسوفان ایرانی ابن‌سینا، فارابی و سهروردی هستند که برخی از آرا و نظرات ارسطو را نقد و برخی موارد را تکمیل كردند و یا نظریه‌های فلسفی خود را به جهانیان ارائه دادند که در جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

رایزن فرهنگی كشورمان همچنین در این همایش ابراز امیدواری کرد که در آینده با همکاری دانشگاه‌های یونانی و به ویژه دانشگاه آتن، ایران و یونان بتوانند نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی مشترکی در رابطه با این موضوعات برگزار كنند.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در همایش ارسطو و مسیحیت، تعداد زیادی از اندیشمندان و اساتید از کشورهای یونان، اتریش، فرانسه، آمریکا و فنلاند شرکت كرده و طی مقالاتی، دیدگاه‌های خود را درباره فلسفه ارسطو و نقد نظریه‌های دیگر اندیشمندانی که در مورد نظریه‌های ارسطو قلم زده‌اند، ارائه دادند.

همچنین پذیرش ارسطو در فلسفه جناندیو اسکالریوس، اندیشمندان بیزانس، دیدگاه‌های نئوپلوتونیکی(افلاطون‌گرایان جدید) در قرن پانزدهم و پنداشت روح در فلسفه ارسطو و مسحیت و دیگر موضوعات فلسفی و علمی مرتبط با فلسفه ارسطو، در این همایش بررسی شد./982/ب102/د

ارسال نظرات