۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۱۸۶

دیدار رییس سازمان امور دینی ترکیه با وزیر امور دینی پاکستان

رییس سازمان امور دینی ترکیه در دیدار با وزیر امور دینی پاکستان بر آمادگی کشورش برای گسترش روابط با این کشور تاکید کرد.
محمد گورمز


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد گورمز، رییس سازمان امور دینی ترکیه که در پاکستان به سر می برد در دیدار با سردار محمد یوسف، وزیر امور دینی این کشور در اسلام آباد با اشاره به تاسیس روابط دنیای مدرن امروز بر اساس منافع شخصی، گفت: "دو کشور ترکیه و پاکستان این اصل را بر هم زده اند. مردم این دو کشور یکدیگر را بدون هیچ انتظاری دوست دارند."

گورمز ضمن ابراز تاسف از درگذشت 74 نفر در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان و عرض تسلیت به ملت و دولت این کشور، گفت: هر چیزی که باعث ناراحتی مردم پاکستان شود مردم ترکیه را ناراحت و هر چه که باعث خوشحالی آنان شود ما را نیز خوشحال خواهد کرد.

وی نقش روابط سیاسی و اقتصادی را مهم و روابط دینی را تعیین کننده خوانده و اظهار داشت: ما آماده گسترش روابط هستیم. امیدوارم این دیدار فرصتی برای افزایش همکاری‌های دو جانبه باشد.

به نوشته آناتولی، رییس سازمان امور دینی ترکیه به اهمیت خدمات وزارت امور دینی پاکستان اشاره کرده و افزود: "دین در صورتی که به درستی درک شود مانند آب و هوا امری طبیعی است. اگر اشتباه درک شود تمام پتانسیل جامعه را مصرف خواهد کرد".

وزیر امور دینی پاکستان هم با ابراز خرسندی از دیدار گورمز بر لزوم افزایش روابط تاریخی و دیرینه دو کشور تاکید کرد.

محمد گورمز، رییس سازمان امور دینی ترکیه سپس از موزه اسلام در مسجد فیصل و مقبره ضیاء الحق، رییس جمهور سابق پاکستان بازدید کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات