۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۶۲۴۵
امام جمعه بیروت:

نظام جهانی حامی رژیم صهیونیستی درصدد تغییر تاریخ و جغرافیای منطقه است

امام جمعه بیروت تأکید کرد که نظام جهانی حامی رژیم صهیونیستی در راستای تأمین امنیت و بقای رژیم درصدد تغییر تاریخ و جغرافیای منطقه است.
سيد جعفر فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله از روحانیان لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته بیروت که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به استمرار جنایت صهیونیست ها علیه ملت فلسطین گفت: فلسطین با اشغالگری و سرپوش بین المللی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی مواجه است. این کشورها از برپایی دولت صهیونیستی حمایت کرده و سلاح و پول را در اختیار رژیم قرار می دهند و از ایجاد فتنه و جنگ جهت تأمین امنیت صهیونیست ها دریغ نمی ورزند.

وی از سکوت کشورهای عربی در قبال این جنایت ها انتقاد کرد و افزود: در حالی که دولت های عربی سکوت اختیار کرده اند، ملت های آزاده باید در راستای عزت و کرامت امت اسلامی بپا خواسته و اجازه تعرض بیشتر به فلسطین را ندهند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مساله فلسطین، مساله یک کشور اشغال شده نیست که باید آزاد شود و مردم آن به مناطق خود بازگردند بلکه مساله نظام جهانی ظالمی است که می خواهد تاریخ و جغرافیای منطقه را با منطق قدرت و کشتار جمعی و آواره کردن مردم تغییر دهد.

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: این نظام ظالم به تأسیس رژیم صهیونیستی پرداخت و از دهه ها پیش تاکنون به حمایت از اقدامات جهنمی رژیم می پردازد. اوضاع کنونی منطقه نیز در این راستا بوده و می خواهند واقعیت های منطقه را تغییر دهند.

به گزارش الوکاله الوطنیه للاعلام، امام جمعه بیروت تحولات میدانی نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق را مقدمه برای صلح در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: تجربه ثابت کرده است کشورهای عربی نباید به بیگانگان اعتماد کنند و با همکاری عربی و اسلامی واقعی، از تروریسم و کفر و بحران نجات یابند.

وی همچنین به بررسی روند تشکیل دولت در لبنان پرداخت و گفت: امیدوارم تأخیر در تشکیل دولت جدید، عمدی نباشد زیرا عدم تشکیل دولت به معنای برگزاری انتخابات پارلمان بر اساس قانون کنونی است که عامل اصلی مشکلات کشور به شمار می آید./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات