۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۶۳۴۵

اعتراض شیعیان نیجریه به کارشکنی رژیم صهیونیستی در آزادی شیخ زکزاکی

شیعیان نیجریه تاکید کردند: کارشکنی های رژیم صهیونیستی برای لغو حکم آزادی شیخ زکزاکی محکوم به شکست است.
شیخ زکزاکی


به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای آزادی و انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، اضافه کردند: به کارشکنی های رژیم صهیونیستی علیه شیعیان پاسخ قاطع خواهیم داد.

بر اساس این گزارش،‌ شماری از اعضای ارشد 'جنبش اسلامی' نیجریه برنامه هایی را برای رایزنی و متقاعد کردن نهادهای قضایی این کشور ترتیب داده اند.

اعلام خبر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، موجب شد تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی شیعیان نیجریه در برابر نهادهای قضایی، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در این کشور تاکید کنند.

بر اساس این گزارش، تداوم فعالیت اجتماعی شیعیان و تجدید نظر در رویکردهای خصمانه از دیگر مطالبات قانونی شیعیان نیجریه عنوان شده است.

میلیون ها نفر از شیعیان نیجریه همسو با اعضای ارشد جنبش اسلامی این کشور خود را برای استقبال با شکوه از شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش آماده می کنند. قرار است که رهبر شیعیان نیجریه تا کمتر از دو ماه (45 روز) دیگر آزاد شود.

اعلام حکم آزادی رهبر شیعیان نیجریه از سوی دادگاه نیجریه، طی حکمی قضایی در حالی صورت پذیرفته که در ماه های اخیر شمار زیادی از شیعیان این کشور در اعتراض به ممنوعیت اجتماعی و نیز پیگیری خواسته قانونی خود، در مناطق گوناگون به ویژه در شهر 'کادونا' (مرکز ایالت کادونا) و در نزدیکی شهر 'زاریا' علیه دولت این کشور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند.

به نوشته ایرنا، کارشناسان سیاسی جهان اسلام بر این باورند که آزادی رهبر شیعیان نیجریه یک پیروزی بزرگ برای جنبش اسلامی این کشور خواهد بود و فعالیت های شیعیان در این کشور در ماه های آینده جان دوباره خواهد گرفت.

بر اساس احکام صادر شده از سوی دادگاه عالی نیجریه، نیروهای امنیتی این کشور موظف هستند شیخ زکزاکی را ظرف 45 روز تحویل مقامات پلیس دهند.

در مقابل، پلیس نیز موظف است حداکثر پس از 24 ساعت، شیخ زکزاکی و همسر وی را آزاد کند.

از سوی دیگر، افزایش فعالیت نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه شیعیان نیجریه در حالی است که سیر تحولات سیاسی و اجتماعی این کشور نشان می دهد که واشنگتن، ریاض و تل آویو نگران افزایش نفوذ معنوی شیعیان در قاره آفریقا و تثبیت جایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی در میان جوامع آفریقایی هستند و همین امر موجب شده که پشتیبانی خود را از دولت نیجریه علیه شیعیان افزایش دهند./982/ب102/د

ارسال نظرات